De menselijke maat in ICT

23 jaar kennis en ervaring

CNE Blog

CNE Blog
Regelmatig bloggen we over diverse interessante ICT gerelateerde zaken

Update uitfasering ISDN1, ISDN2 en PSTN MV-aansluitingen: verschuiving einddatum voor CNE klanten met een Voiceworks aansluiting

Ruim twee jaar geleden maakte KPN bekend dat er een einde zou komen aan de ISDN-dienstverlening. Hieronder vallen ISDN1 en ISDN2, zowel enkelvoudig als meervoudig, alsook meervoudige PSTN. Daarbij werd een uitfaseringsdatum van 1 september 2019 gecommuniceerd.

Wij hebben ons sinds de aankondiging van de uitfasering van ISDN-diensten bij KPN ingezet om het belang van CNE klanten zo goed mogelijk te vertegenwoordigen. Dit heeft ertoe geleid dat de einddatum van ISDN is verschoven en klanten van CNE (via Voiceworks)  meer tijd hebben om de overstap van ISDN naar een toekomstvaste oplossing te maken.

Wat betekent dit concreet voor ISDN-gebruikers via Voiceworks?

  1. Per 1 september 2019: End of Service (EoS)

Per 1 september 2019 eindigt de dienstverlening rondom ISDN1-, ISDN2- en PSTN MV-aansluitingen welke via CNE/Voiceworks zijn afgenomen. Dit betekent dat er geen actief onderhoud, geen monitoring, geen support en geen service level meer van toepassing is op bovenstaande aansluitingen. Tot 1 april 2020 blijft de dienst actief op basis van best effort.

  1. Per 1 april 2020: End of Life (EoL)

De definitieve einddatum van ISDN is verplaatst naar 1 april 2020. Dan vindt de EoL plaats van alle ISDN1-, ISDN2- en PSTN MV-aansluitingen. Dit houdt in dat deze diensten per 1 april 2020 automatisch worden opgeheven. De klant is daarna niet meer bereikbaar via deze aansluitingen.

  1. Vóór 31 maart 2020: nummers uitporteren

Het uitporteren van nummers dient vóór 31 maart 2020 te hebben plaatsgevonden. Wanneer dit niet het geval is, worden deze nummers gekoppeld aan de opgeheven lijnen. Dat betekent dat KPN deze nummers vanaf 1 april 2020 gedurende 6 maanden in quarantaine houdt en dat deze dus niet langer beschikbaar zijn voor klanten. In dat geval raakt de klant zijn huidige telefoonnummers voor 6 maanden kwijt.

  1. Per 1 oktober 2021: uitfasering ISDN 10/20/30
    De datum van uitfasering van ISDN10, -20 en -30 blijft ongewijzigd en zal plaatsvinden per 1 oktober 2021.

Indien u nog niet bezig bent met de migratie van de betreffende ISDN-aansluitingen naar een nieuwe oplossing, dan is het belangrijk hier zo snel mogelijk mee te starten.

 

 

1
Beheer(s) uw bereikbaarheid
De voor- en nadelen van Office 365

Related Posts