Kunt u dit artikel niet (goed) lezen: Klik dan hier voor de web-versie

 

 CNEWS juli  2018

 

Office 365 Backup: Noodzakelijk!

Vrijwel iedere Office 365 gebruiker gaat er van uit dat de bestanden in de Office 365 cloud veilig staan opgeslagen. Gelukkig is dat meestal ook waar, Microsoft heeft haar zaken prima voor elkaar. Maar er zijn vele scenario's denkbaar waarbij de gegevens in bv Sharepoint of OneDrive voor Bedrijven toch verloren gaat:

  • Verwijderen van eindgebruikers, hetzij per ongeluk of kwaadwillenddatto partner
  • Schade door malware of ransomware-aanvallen
  • Operationele fouten zoals toevallige gegevens overschrijving
  • Verloren gegevens als gevolg van geannuleerde gebruikerslicenties
  • Verkeerd geconfigureerde toepassingsworkflows

Hoewel Office 365 primitieve herstelmogelijkheden voor verloren gegevens bevat, doen zich twee belangrijke problemen voor bij het gebruik van hun tools: verloren gegevens en verloren tijd. Een onafhankelijke gegevensback-up gescheiden van de app zelf is nodig om de meest voorkomende valkuilen voor gegevensverlies te voorkomen.

  • Gegevensverlies door inactieve licenties: zoals te verwachten is, is een actieve Office 365-licentie vereist om toegang te krijgen tot O365-gegevens. Helaas worden inactieve of uitgeschreven gebruikersgegevens permanent verwijderd en is er geen terugdraaibewerkingsoptie.
  • Gegevensverlies door permanente verwijdering: wanneer een SharePoint Online-beheerder een siteverzameling verwijdert, worden alle gegevens in de Prullenbak geplaatst waar deze gedurende 93 dagen worden bewaard. Op dat moment wordt het automatisch en permanent verwijderd en is er geen terugdraaibewerkingsoptie.
  • Gegevensverlies bij het herstellen van bestanden: bij het herstellen van oudere bestanden van een SharePoint-back-up, is het terugzetten gericht op dezelfde URL. Dit betekent dat een herstel de gegevens overschrijft die momenteel in de siteverzameling bestaan ​​en dat er geen optie voor terugdraaien is.
  • Verloren tijd bij het herstellen van bestanden: Neem contact op met Microsoft Support voor hulp bij het verzamelen van gegevens
  • Verlies kan tijdrovend zijn en kan nog steeds niet resulteren in herstelde bestanden.

Via DATTO levert CNE een uitstekende oplossing voor Office 365 backup. Een professionele back-up oplossing helemaal buiten het Microsoft platform.

Voor elke Office 365 klant wat ons betreft een no-brainer: DOEN.

https://www.cne.nl/cloud-diensten/office-365-backup


ICT Audit: Complete check-up

Voor de stabiliteit en veiligheid van uw ICT omgeving, u bent er tenslotte van afhankelijk, is een goede en regelmatige audit een must.

Met uw welnemen gaat CNE binnenkort bij alle klanten een ICT audit uitvoeren.
Bij deze audit nemen we uw complete ICT omgeving zeer nauwkeurig onder de loep.

Wat gaan we doen

  • We kijken naar o.a. de leeftijd, veiligheid, snelheid en stabiliteit van uw werkstations, servers en andere apparaten zoals switches, routers en firewalls.cne audit
  • We controleren de graad van bescherming tegen gevaren van buitenaf zoals virussen, malware en hackers.
  • We controleren de staat van uw backups en kijken kritisch naar uw internet- en andere verbindingen.
  • ....en nog een heleboel meer...

We brengen alles samen in een uitgebreid rapport en zullen naar aanleiding daarvan aanbevelingen doen (als dat aan de orde is).

Voor klanten van CNE met een SLA is deze ICT audit gratis en wordt voortaan 1x per jaar gepland uitgevoerd. Vaker kan en mag ook, maar dan berekenen we de kosten door.
De tijdsduur van de audit is afhankelijk van het aantal werkplekken, van het aantal andere apparaten en van de complexiteit van uw ICT omgeving.
Bij grotere omgevingen kan de audit een complete dag in beslag nemen.
U wordt binnenkort door ons benaderd voor een afspraak. Wilt u zelf een afspraak maken, of meer weten over deze audit? Neem dan gerust contact met ons op


Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.

Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 

 CNEWS juni  2018 update

Forse uitbreidingen in het CNE datacenter

De afgelopen weken, maar met name maandag en dinsdagavond/nacht is een grote hoeveelheid nieuwe (HP) hardware uitgerold in het CNE datacenter. Alle technische details zullen we u besparen, maar we zijn in elk geval zeer fors gegroeid in opslagruimte, CPU power en geheugen. Mede door gebruik te maken van een HP Storage Server is ook de data-doorvoersnelheid fors verbeterd. Gecombineerd met de andere uitbreidingen heeft dat geresulteerd in een sterke verbetering van de algehele performance. Daarnaast is ook de redundantie nog verder versterkt zodat de kans op uitval nog veel minder is dan dat het al was terwijl daarmee ook de stabiliteit van het cluster is verhoogd. Deze uitbreidingen geven ons zeker het komende jaar de nodige ruimte voor verdere expansie.

Sommige klanten hebben door de uitbreidingen wat hinder ondervonden. Wij excuseren ons hiervoor en danken hen voor hun begrip. We vertrouwen erop dat de veel betere beleving van het werken in de CNE cloud de overlast enigszins compenseert.

ISDN gaat weg.. en er is maar één alternatief!

Op 1 September 2019 stopt de dienstverlening van het ISDN1/ISDN2 (digitale) netwerk en de meervoudige PSTN (anloge) lijnen. Ook de gebundelde ISDN2 verbindingen verdwijnen. Alleen de ISDN15 en ISDN30 bundels blijven nog operationeel tot tenminste januari 2021.14776123963 e5ca0efccd o


De ISDN lijnen zullen geschikt worden gemaakt voor IP en dus voor VoIP (Voice over IP). Vandaar de kop... er is maar één alternatief: VoIP telefonie = telefonie met het Internet als medium.

VoIP telefonie is natuurlijk al jarenlang een bewezen technologie. Hardnekkige verhalen over instabiliteit en slechte gesprekskwaliteit behoren al jarenlang tot het rijk der mythes. VoIP is een zeer volwassen alternatief voor ISDN. Sterker nog: VoIP telefonie is in alle opzichten veel beter omdat de moderne computertechniek waar VoIP op gebaseerd is ook vele extra voordelen biedt: Integratie met applicaties bijvoorbeeld. Of integratie met mobiele telefonie. En daarnaast is VoIP ook nog eens een heel stuk goedkoper dan ISDN..

Overstappen

In alle opzichten dus tijd om over te stappen van uw ISDN telefooncentrale naar VoIP telefonie. De investering die daar voor nodig is, is in zeer korte tijd weer terugverdiend en u profiteert meteen van de vele voordelen van VoIP. Kijk maar eens op deze pagina.

Kennis en ervaring

CNE ICT Professionals heeft al bijna 10 jaar ervaring op het gebied van VoIP telefonie. Dat is bijna net zo lang als VoIP bestaat! Toonaangevende klanten zoals het Stedelijk Museum Amsterdam, Participe, het Sportbedrijf Amstelveen, Just Brands (PME Legend, VanGuard, Cast Iron) en de Bibliotheek Amstelland werken met Xelion VoIP telefonie van CNE. Meer kennis en ervaring met VoIP telefonie zult u niet snel vinden.

Meer weten over VoIP? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op


 

Digitaal ondertekenen. Groen, veilig en lekker makkelijk

Alle documenten waarvoor een handtekening (zowel van ons als van u) vereist is, worden tegenwoordig aangeboden via onze klantenpagina. Nauwekeuriger: Via CNE Outsite (onderdeel van Afas Profit, ons ERP systeem).

Digitaal ondertekenen biedt vele voordelen: Geen gedoe meer met uitprinten, nat ondertekenen, inscannen en weer terugmailen. U logt in in CNE Outsite, u leest het document en bij akkoord klikt u op een knopje. Vervolgens krijgt u (of beter gezegd: de tekeningsbevoegde)  per SMS een verificatiecode. Zodra deze wordt intoetst, is uw document rechtsgeldig ondertekend. U kunt het document daarna altijd weer terugvinden in CNE Outsite. U hoeft het dus niet meer zelf te bewaren, maar dat kan natuurlijk wel. 

Omdat er niets meer behoeft te worden uitgeprint, is digitaal ondertekenen een prima groene oplossing. Daarnaast weet u zeker dat de ondertekening plaatsvindt door de tekeningsbevoegde. Hij/zij krijgt immers de verificatie-SMS. Deze digitale ondertekenings-methode is juridisch sluitend en AVG-conform. De digitale ondertekening is 100% veilig en 100% rechtsgeldig.

Deze digitale ondertekening is voor ons gerealiseerd door Freen en Co in Amsterdam.


 

Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.

Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 


 

 CNEWS mei  2018

Nog één keer: De AVG

avg1

25 mei was het zover: De wet AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) trad in werking en daarmee is een grote stap gezet in de bewustwording van de gevoeligheid van onze privé-gegevens. Want uiteindelijk draait het daarom: Het besef dat persoonsgegevens ook echt persoonlijk zijn en als dusdanig moeten worden beschermd.

Als het goed is, heeft u de nodige maatregelen genomen om de persoongegevens waar u de (mede-)verantwoordelijkheid voor draagt afdoende af te schermen voor entiteiten die niets van doen hebben met deze gegevens en heeft u uitgelegd aan de betrokkenen welke gegevens u precies van ze heeft, waarom u deze heeft en hoe u er mee om gaat.

Zoals u gemerkt heeft, als u klant bent van CNE tenminste, hebben wij u de afgelopen tijd ook voorzien van informatie over de manier waarop wij met uw gegevens omgaan. Mocht u het gemist hebben: Op onze klantenpagina vindt u alle informatie.


Nieuwe medewerker: Erik Onnes

Per 1 juni start Erik Onnes als 1e lijns, 2e lijns en project-engineer. Erik brengt een schat aan kennis en ervaring mee en vormt daarmee een belangrijke uitbreiding van ons team van ICT engineers. Wij wensen Erik een zeer prettige tijd toe bij CNE.


Uitbreidingen CNE datacenters

Colocatie
De komende maanden worden de CNE datacenters verder uitgebreid om te kunnen blijven voorzien in betrouwbare en snelle cloud-oplossingen. Het huidige platform nadert zijn limieten in capaciteit en snelheid. Onderdeel van de uitbeidingen zijn nieuwe HP storage clusters en nieuwe HP nodes.

Naast de uitbreidingen worden ook de Windows 2008 en Windows 2012 omgevingen afgebouwd en vervangen door Windows 2016, waar mogelijk. De uitbreidingen en vervangingen vinden voornamelijk 's nachts plaats, maar het is mogelijk dat er overdag tijdelijk lichte overlast zal zijn wanneer er virtuele servers verplaatst worden van de ene naar de andere node. Klanten die eventueel overlast kunnen verwachten worden ruim van te voren ingelicht. De overlast zal zich overigens beperken tot een lichte, tijdelijke downgrade van de performance. Per 1 augustus moeten de uitbreidingen 100% operationeel zijn.


Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.

Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

  

 

 CNEWS april  2018

Vereenvoudiging in CNE Private Cloud Computing

Het werken in de cloud is voor veruit de meeste organisaties een uitstekend idee. Niet alleen behoeft er niet meer geïnvesteerd te worden in dure apparatuur, licenties en beheer maar het betekent in de meeste gevallen ook een sterke toename van het gebruikersgemak en een daling van de maandelijkse kosten. Tel daar de bedrijfszekerheid bij op en de keuze is snel gemaakt. 

Voor onze bestaande én voor onze nieuwe klanten hebben we het bovendien een heel stuk eenvoudiger gemaakt.CloudComputing2 small

Geen ingewikkelde berekeningen meer, maar een standaard prijs per Seat voor onze CNE Cloud. En daar zit dan meteen alles in. Dus niet alleen de Cloud omgeving zelf, maar ook het beheer van de lokale werkplek (inclusief AEM Agent en Anti-Viruspakket) inclusief al uw randapparatuur.

Iedere Cloud werkplek krijgt standaard een eigen email-adres, beveiligde toegang tot webmail en mobile mail, MS-Office Standard (Word, Excel, Powerpoint, Outlook) en per klant 100 GB aan dataopslag. Daarbij is dus ook meteen het lokale beheer geregeld. Niet alleen de pc of notebook waarop u werkt, maar ook uw lokale printer(s), switches, routers, Wifi Access Points..... kortom alles! Zelfs de support is inbegrepen. Daarmee maken we het werken in de cloud 100% transparant en weet u van te voren precies waar u aan toe bent. Een vaste prijs per maand per werkplek en daarmee is alles in één keer geregeld. En dat alles op een Support Level naar keuze, conform het door u gewenste SLA.

Zie onze website voor alle details over CNE Private Cloud Computing: https://www.cne.nl/cloud-diensten

Direct naar de tarieven: https://www.cne.nl/cloud-diensten#prijzen


Rechtenvrije wachtmuziek voor uw Xelion telefooncentrale

Zomaar een extra service voor klanten van CNE ICT Professionals: Rechtenvrije wachtmuziek voor uw Xelion telefooncentrale: https://www.cne.nl/voiptelefonie/wachtmuziek


Klantenpagina

Ook nieuw is onze klantenpagina. U raadt het al: een web-pagina voor onze klanten. Daarop o.a. links naar de klantenportalen van Autotask (voor het managen van uw support tickets en/of projecten) en van Afas Profit (voor het inzien van uw offertes, contracten en facturen). Heeft u van (een van) beide nog geen login gegevens? Mail ons even en het wordt geregeld.

https://www.cne.nl/cne-support/klanten-portal


Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.

Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 

 CNEWS  maart  2018

De nieuwe SLA's komen er aan

Per 25 mei aanstaande treedt de nieuwe wet AVG/GDPR in werking die alles regelt omtrent de bescherming van persoonsgegevens. Daarmee vertellen we u hopelijk niets nieuws.
Wij hebben er al eerder een artikel aan gewijdt. U kunt dat artikel hier lezen.

Computer and Umbrella

Om helemaal te voldoen aan deze wetgeving hebben wij ook onze SLA's (Service Level Agreements), onze dienstbeschrijvingen en onze Algemene Leveringsvoorwaarden aangepast. We hebben meteen de gelegenheid aangegrepen om onze SLA's uitgebreid te verbeteren en te verhelderen. In onze huidige SLA's was het nogal eens onduidelijk wat nu wel en wat nu niet viel onder het SLA. In de nieuwe SLA's hebben we geprobeerd om alle onduidelijkheden weg te nemen. Voor ons én voor u een enorme verbetering. Zo weet u exact waar u aan toe bent en ontstaat er nooit meer onduidelijkheid over de service die u van ons kunt verwachten.

Daarnaast hebben we de SLA's vereenvoudigd. Geen losse onderdelen meer voor bv het beheer van netwerkcomponenten zoals switches en routers. We nemen gewoon uw hele netwerk in beheer. Dus inclusief alle componenten! Eenvoudig en volkomen helder. En voor u geen verrassingen.

CNE Management Pack

Met het beheren van uw netwerk voorzien we uw server(s) en werkstations nu standaard met ons 'CNE Management Pack', een combinatie van de Autotask Endpoint Agent die uw systemen bewaakt en monitort en een krachtig anti-virus/anti-malware pakket waarmee we uw systemen beveiligen. 

Uren

Niet iedere klant is hetzelfde. De een heeft veel behoefte aan beheer, de ander bijna niet. Daarom kunt u nu kiezen voor een SLA mét of zonder inbegrepen uren. Ook daarin zijn we volkomen helder: inclusief is ook echt inclusief! Geen facturen achteraf. We doen alles wat in het SLA staat, ongeacht het aantal uren wat dat ons kost. Voor alles dat valt buiten het SLA worden de bestede uren natuurlijk wel gefactureerd.

Als u weinig uren denkt te spenderen aan beheer, kunt u ook een SLA nemen zonder inbegrepen uren. Uiteraard is het bedrag perStrippenkaart
werkplek dan een stuk lager, maar u krijgt wel een factuur voor alle bestede uren. Deze kunt u overigens van te voren goedkoper inkopen met een 'strippenkaart'. 

CNE klanten

Alle CNE klanten krijgen binnenkort een mailing waarin we e.e.a. nog eens haarfijn uitleggen. Uiteraard komen we ook bij u langs om alles met u door te spreken en te bepalen welk nieuw SLA het best bij u past. We bellen u binnenkort voor een afspraak.

 



Adresboek Xelion op vast toestel (LDAP)


De Xelion LDAP server zorgt ervoor dat het adresboek in Xelion toegankelijk wordt voor de vaste IP toestellen. Deze hosted hardphone xelion6
dienst maakt gebruik van de Xelion API om het adresboek uit te lezen en vertaald dit naar het LDAP protocol zodat de ondersteunde IP toestellen de informatie uit het adresboek kunnen gebruiken.

Na succesvolle koppeling met de API wordt er een dagelijkse sync tussen het Xelion adresboek en de LDAP server gedaan waarbij het Xelion adresboek de leidende kant zal zijn.  Het IP toestel is read-only dus er kunnen geen adresboek wijzigingen in het toestel worden gemaakt. Beheer van het adresboek geschiedt altijd vanuit de Xelion softphone of de Xelion beheertool.

Ondersteunde toestellen:

  • Yealink T4x serie
  • Gigaset N510 / N720 PRO
  • Cisco 6800 series
  • Cisco 7800 series
  • Cisco 8800 series

Andere merken / toestellen die LDAP ondersteunen zouden kunnen werken maar zijn niet getest  

De LDAP koppeling kost € 99,00 eenmalig en € 199,00 per jaar


 

Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.

Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 CNEWS  Februari  2018

Nóg professioneler met Autotask®

Waar wij vroeger losse systemen hadden voor het managen, registreren, monitoren en documenteren van onze ICT diensten, doen wij dat sinds 2018 met één product: Autotask.autotask logo

Autotask laat ons sneller, efficienter en doelgerichter werken. Het verlost ons van veel losse deeltaken waardoor we ons beter kunnen richten op de echt belangrijke zaken: de veiligheid en de stabiliteit van uw ICT omgeving.

Mede daarmee is ons netwerk- en systeembeheer optimaal geregeld, maar natuurlijk altijd in combinatie met gedreven en goed opgeleide engineers.

Die combinatie, de beste tools en de beste mensen, maakt ons wat we zijn: ICT PROFESSIONALS

Lees er alles over in dit artikel


Bundeling van krachten: CNE en LangBlok advocaten


Als u wilt weten waar uw organisatie nu staat op het gebied van persoonsgegevensbescherming is een objectieve nulmeting nodig. logo
Hierbij wordt niet alleen gekeken naar de vastlegging en bescherming van persoonsgegevens, maar ook naar de juridische kant van de zaak: Voldoen uw Algemene Voorwaarden aan de nieuwe AVG wet, zijn uw procedures conform de nieuwe wet, zijn uw geheimhoudingsverklaringen op orde...

saskialang
Mr. Saskia Lang (Langblok advocaten, Amstelveen) heeft zich gespecialiseerd in de nieuwe AVG wetgeving. Samen met de ICT deskundigen van CNE ICT Professionals is zij in staat om een audit (nulmeting) te verrichten voor uw organisatie. Het resultaat van deze gebundelde nulmeting wordt vastgelegd in een dossier en voorzien van aanbevelingen. Dat kunnen zowel ICT gerelateerde als juridisch gerelateerde aanbevelingen zijn.

Desgewenst kunnen de aanbevelingen ook door Langblok advocaten en/of door CNE ICT Professionals worden uitgevoerd.

Het tarief van deze gebundelde nulmeting is afhankelijk van de omvang van uw organisatie. 

Meer weten? Neem contact op met Peter van Nijen of met Saskia Lang

Lees het complete verhaal hier

 


 

Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.

Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


 

 

 CNEWS  Januari  2018

Verdere professionalisering van onze dienstverlening

Om onze groei nog beter te kunnen faciliteren én om onze klanten nog beter van dienst te zijn, grijpen we de eerste maanden van 2018 aan om essentiële onderdelen van onze dienstverlening met elkaar te laten integreren. We doen dat zowel op technisch als op administratief/financieel gebied.2018 01 12 12 16 08

Het resultaat zal leiden tot veel meer overzicht, controle, gebruikersgemak en efficientie.

Autotask

autotask logoDe professionalisering van de technische kant wordt vooral bewerkstelligt door de introductie van Autotask. Autotask is een volledig geïntegreerd systeem voor 'endpoint management' (het automatische beheer van servers en werkstations), ticketing (het inschieten van service calls), projectmanagement, planning, uren-registraties, documentatie en SLA management. Een totaalpakket wat speciaal is ontwikkeld voor de ICT branche en welke zijn gelijke niet kent in de wereld. De implementatie van Autotask wordt de komende maanden uitgevoerd door de engineers van Autotask in samenwerking met onze eigen engineers.

Als het klaar is, de streefdatum is 1 mei, zal een groot deel van de nu handmatige processen worden geautomatiseerd. Zo wordt er straks automatisch een support-ticket aangemaakt wanneer een computer die bij ons in beheer is een storing vertoont. De bestede uren worden meteen verrekend met het afgesproken SLA en uiteraard houdt het systeem ook de responstijden bij zodat er altijd binnen de SLA-afspraken kan worden gewerkt.
In een Autotask klanteportal kunnen onze klanten ook de status van hun tickets monitoren, de urenregistraties controleren en de gemaakte afspraken volgen. Ook een uitgebreide kennisbank wordt in dit portaal beschikbaar gemaakt.

Autotask vervangt 4 losstaande systemen en deze zullen dus de komende maanden worden afgebouwd. Wat u daarvan het meest en het eerste gaat merken is de aanpassing van het ticket-systeem. Als het zover is, krijgt u daar natuurlijk bericht van.

Afas Profit

 profit

Afas Profit gebruikten we al een lange tijd voor onze boekhouding en HRM, maar we gaan de komende maanden ook de uitgebreidere functies van dit mooie ERP pakket gebruiken: INsite en OUTsite.

INsite is voor onze eigen medewerkers. Via deze webinterface kunnen zij hun salarisstroken downloaden, hun verlofdagen regelen en zelfs hun declaraties indienen. Dat laatste kan straks ook met de mobiele APP van Afas.

OUTsite is voor onze klanten. In deze klantenportal kunnen zij straks hun facturen downloaden, ook die uit het verleden, een overzicht krijgen van eventuele openstaande posten, maar ook offertes ontvangen én digitaal ondertekenen.
Dit versnelt natuurlijk enorm de administratieve procedures en dat is in ieders belang. In OUTsite staan straks ook een heleboel standaard-documenten zoals  de diverse dienstbeschrijvingen van onze ICT en cloudproducten. 

Ook voor INsite en OUTsite geldt een streefdatum van 1 mei. Ambitieus, maar dat zijn we natuurlijk per definitie..


 

Vacature

Om onze groei nog beter te faciliteren en om onze klanten nog beter van dienst te zijn (dezelfde openingszin als het eerste bericht) zoeken we een 1e/2e lijns Support en Project Engineer.

Wie zoeken we:

Een enthousiaste en zeer klantgerichte ICT-er die in staat is om snel en efficiënt eerste- en tweedelijns telefonische support te bieden aan onze klanten én in staat is om kleine en grote ICT projecten in teamverband uit te voeren.CalamiteitenService

Denk hierbij aan VoIP implementaties, data-migraties en netwerk-/systeembeheer.

Functie-eisen

  • Ruime kennis van en ervaring met:

    • Windows servers
    • MS-Exchange
    • Windows werkstations
    • MS-Office applicaties
    • Office 365 / Sharepoint
    • VoIP telefonie
    • Netwerk technologie
  • Foutloos in de Nederlandse taal en vaardig in de Engelse taal
  • Representatief, teamspeler, communicatief en sociaal vaardig
  • In bezit van rijbewijs B

Wat bieden wij?

Een uitdagende, zelfstandige en afwisselende functie in een groeiende organisatie die vraagt om kennis, expertise, nauwkeurigheid en verantwoordelijkheid. Wij bieden concurrerende arbeidsvoorwaarden met een marktconform salaris. Je wordt onderdeel van een dynamische werkomgeving met een zeer prettige werksfeer. Je collega’s zijn stuk voor stuk gedreven en enthousiast. En onze opleiding- en ontwikkelingsmogelijkheden zijn zonder meer goed te noemen!

Interesse?

Ben jij op zoek naar een uitdagende functie in de ICT branche? Dan komen wij graag in contact met jou. Stuur je sollicitatiebrief met CV en pasfoto naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.

Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 

 

 

 CNEWS  December 2017

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Per 1 mei treedt de wet AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) in werking, ook wel aangeduid met de Engelse term GDPR (General Data Protection Regulation). De laatste in een lange rij van privacywetten, want daar draait het om: de bescherming van persoonsgegevens en daarnaast de regulering van het vrije verkeer van persoonsgegevens binnen de EU. Het idee is dat gegevens binnen de EU vrijelijk kunnen stromen doordat de AVG daar overal een gelijk niveau van bescherming garandeert.

Persoonsgegevens, betrokkenen

De AVG definieert persoonsgegevens als 'alle informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke personen'. Deze natuurlijke personen zijn de betrokkenen. Met ALLE informatie wordt ook echt alles bedoeld! Alle gegevens die herleidbaar zijn tot een persoon vallen daaronder. Bijvoorbeeld:

  • Naam, adres, geboortedatum, titulatuur, geslacht
  • E-mailadres, telefoonnummer, zakelijk adres, huisadres
  • Werkgever, functie, leidinggevende, personeelsnummer
  • Loopbaan, opleidingen, competenties
  • Medische dossiers
  • Antwoorden, klachten, meningen, publicaties
  • Inhoud van e-mails, surfgedrag(!)
  • Login namen, wachtwoorden
  • IP adressen ,tracking cookies, RFID nummers, MAC-adressen
  • enz...

Verwerking

De AVG definieert het begrip 'verwerking' als volgt: 'een bewerking of een geheel van bewerkingen met betrekking tot persoonsgegevens (zie boven) of een geheel van persoonsgegevens al dan niet uitgevoerd via geautomatiseerde procedés, zoals het verzamelen, vastleggen, ordenen, structureren, opslaan, bijwerken of wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken d.m.v. doorzending, verspreiden of op andere wijze ter beschikking stellen, aligneren of combineren, afschermen, wissen of vernietigen van gegevens'. Bent u er nog?

Uit bovenstaande blijkt dat er dus al heel gauw sprake is van verwerking van persoonsgegevens.

Zowel U, als CNE zijn verwerkers van persoonsgegevens.

Verantwoordelijke

In de AVG staat het volgende over de (verwerkings-) verantwoordelijke:

  • De verantwoordelijke is degene die 'het doel van en de middelen voor de verwerking vaststelt'.  In de relatie tussen U als klant en CNE bent U in dit geval de verantwoordelijke
  • De verwerker is degene die 'ten behoeve van de verantwoordelijke' persoonsgegevens verwerkt. In de relatie tussen U als klant en CNE zijn zowel U als CNE verwerker.

Omdat wij ook uw eigen gegevens verwerken (dus niet die van uw relaties, maar die van uzelf, als klant van CNE) zijn wij de verantwoordelijke als het gaat om uw persoonsgegevens en in dier voege verantwoordelijk voor de bescherming daarvan.

Gezamenlijke verantwoordelijkheid

U bent als verantwoordelijke voor uw (klant-) gegevens zelf verantwoordelijk voor de bescherming ervan. Maar omdat u uw gegevens toevertrouwt aan de systemen die door ons worden beheerd en/of systemen die van ons zijn (cloud servers, cloud telefooncentrales, cloud backup), is er sprake van een gedeelde verantwoordelijkheid. Wij moeten samen er voor zorgen dat de persoonsgegevens die wij samen 'verwerken' afdoende beschermd zijn en wij moeten dat ook (samen) kunnen aantonen.  Dit word de 'accountability' genoemd.

Volgens de AVG moet U zorg dragen en bent u verantwoordelijk voor onderstaande, waarbij de uitvoering ligt bij CNE, als verwerker:

  • De pseudonimisering en versleuteling (encryptie) van persoonsgegevens
  • Het vermogen om op permanente basis de vertrouwelijkheid, integriteit, beschikbaarheid en veerkracht van de verwerkingssystemen en diensten te garanderen
  • Het vermogen om bij een fysiek of technisch incident de beschikbaarheid van en de toegang tot de persoonsgegevens tijdig te herstellen
  • Een procedure voor het op gezette tijdstippen testen, beoordelen en evalueren van de doeltreffendheid van de technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de verwerking.

 De juridische termen laten zich vertalen in:

  • Versleuteling van gegevens (bestanden, databases), versleuteling van credentials (login namen en wachtwoorden) en versleuteling van verbindingen. Al deze zaken worden reeds door CNE toegepast
  • Het redundant uitvoeren van servers, stroomvoorzieningen, dataverbindingen en opslagsystemen. Al deze zaken worden door CNE reeds toegepast in het CNE datacenter en zoveel mogelijk on-premise.
  • Backup- en recoveryprocedures. Deze worden toegepast in het CNE datacenter en zoveel mogelijk bij onze klanten on-premise. De backup procedures zijn vastgelegd in een document 'Procedures netwerk- en systeembeheer CNE datacenter'. Het onderdeel backup bevat de tekst in het kader onderaan deze pagina
  • Het testen van backup- en recovery procedures. Deze backup- en recoverytesten worden uitgevoerd in het CNE datacenter en incidenteel bij klanten on-premise. Dit is een aandachtspunt voor de komende periode.

 Er zijn ook verschillende privacy gerelateerde zaken waarop wij geen invloed op hebben en waar u dus volledig zelf voor verantwoordelijk bent. Een aantal belangrijke punten:

  • Privacy by default. U dient uw gegevens op te slaan op de meeste beschermende manier. Dat kunt u doen door bijvoorbeeld alleen toegang tot persoonsgegevens te verstrekken voor personen die daar ook echt toegang toe moeten hebben. Dat kunt u ook doen door alleen noodzakelijke persoonsgegevens op te slaan c.q. beschikbaar te stellen aan anderen. Als het niet nodig is om een geboortedatum op te slaan, doe dat dan ook niet.
  • U dient gegevens die u niet meer behoeft te verwerken te verwijderen.
  • U dient maatregelen te nemen waardoor gegevens niet kunnen worden gecompromitteerd. Denk daarbij aan de volgende zaken:
    • Bescherming van pc's en andere devices tegen virussen en andere malware
    • Bescherming van pc's en andere devices tegen pottenkijkers (bv een schermbeveiliging als uw medewerker van zijn/haar plaats is)
    • Bescherming van pc's en andere devices tegen installatie van software door eindgebruikers
    • Actieve monitoring van uw netwerk en de daarop aangesloten devices
    • Fysieke bescherming van de locatie waar er toegang is tot persoonsgegevens
    • Instructie en training van medewerkers hoe om te gaan met cybercrime zoals phishing, installatie van software en zo meer

Verwerkingsregister

Als verantwoordelijke voor en verwerker van de persoonsgegevens van uw relaties dient u volgens de AVG een verwerkingsregister bij te houden. In dit verwerkingsregister moet staan/moet worden bijgehouden:

  • De naam en contactgegevens van uw organisatie en van uw FG (Functionaris Gegevensbescherming)
    • De FG of DPO (Data Protection Officer) heeft als taak om toe te zien op de uitvoering van de AVG. Hij/zij moet onafhankelijk en dus bij voorkeur geen lid zijn van het MT. Verplicht is deze functie niet. Details zijn nog niet goed bekend.
  • De naam en contactgegevens van eventuele medeverantwoordelijken
  • De verwerkingsdoeleinden (waarom worden de persoonsgegevens verwerkt)
  • Een beschrijving van de categorieën van betrokkenen en van de categorieën van de persoonsgegevens. Dat kan ook één categorie zijn.
  • De categorieën van ontvangers (waaronder verwerkers) aan wie de gegevens zijn of worden verstrekt. Dat is bv CNE voor de categorie 'hosting' of 'systeembeheer' of bv een verzekeraar wanneer u tussenpersoon bent.
  • Informatie over doorgifte aan andere landen.
  • De beoogde bewaartermijn van gegevens. Bijvoorbeeld: 'zolang de betrokkene klant is en 3 maanden nadat hij geen klant meer is'.
  • Een beschrijving op hoofdlijnen van hoe de gegevens beveiligd zijn (zie hierboven)

Meldingsplicht datalekken

De AVG omschrijft een datalek als volgt:

Een datalek is een inbreuk op de beveiliging die leidt tot de vernietiging, het verlies, de wijziging of de ongeoorloofde toegang tot doorgezonden, opgeslagen of anderszins verwerkte gegevens.

Die inbreuk kan per ongeluk zijn: Uw medewerker mailt een bestand met persoonsgegevens naar een verkeerde ontvanger. Maar het kan ook met opzet zijn: Een hacker die gegevens steelt, een boze bijna-ex-medewerker die op zijn laatste werkdag een kopie van de database meeneemt.. Het gaat in principe om iedere beveiligingsbreuk. Dus ook een datagijzeling door ransomware valt hieronder.

U bent verplicht om binnen 72 uur het datalek te melden aan de AP (Autoriteit Persoonsgegevens).

Verwerkingsovereenkomst

Omdat CNE ICT Professionals een verwerker is van de persoonsgegevens waarvoor u verantwoordelijk bent, moeten wij een verwerkersovereenkomst met elkaar afsluiten. Ook dat is vastgelegd in de AVG. Begin 2018 zullen we al onze klanten deze overeenkomst doen toekomen. Nieuwe klanten krijgen deze overeenkomst automatisch.
Uiteraard zullen we u tijdig informeren.

  1. Back-ups
  1. Van elke virtuele server (VPS) wordt dagelijks een VPS snapshot gemaakt (een hyper-v image van de complete VPS: OS, applicaties en data). Deze snapshot wordt geplaatst op een storage server in hetzelfde datacenter
  2. Van elke VHD (Virtual Hard Drive) wordt wekelijks een kopie gemaakt en geplaatst op een storage server.
  3. Van alle data, inclusief mail, wordt dagelijks een incremental back-up gemaakt.
    1. Deze data is encrypted en wordt geplaatst op een back-up server
    2. Deze back-up server wordt dagelijks volledig gerepliceerd naar een back-up server in een ander datacenter. Deze replicatie is volledig encrypted.
  • De mail-data wordt geback-upt op brick level
  1. Van alle data, inclusief mail, wordt wekelijks een full back-up gemaakt
  2. Van alle Windows shares wordt 3x daags (08:00 uur, 13:00 uur en 18:00 uur) een Volume Shadow Copy gemaakt. Deze VSC’s worden meegenomen in de dagelijkse VHD back-ups. In SLA’s kan van deze frequentie worden afgeweken.
  3. Voor alle incremental back-ups geldt een retentietijd van 5 dagen. Oftewel: Gewiste bestanden worden in de incremental back-ups nog 5 dagen bewaard. In SLA’s kan van deze retentietijd worden afgeweken.
  4. Details omtrent encryptiemethodes, key-lengtes e.d. worden niet verstrekt.

 

 

 

 CNEWS  November 2017

 

Feestdagen 2017/2018

De goede Sint ligt reeds onder stoom en ook de rendieren van de Kerstman worden al bijgevoerd om straks de barre tocht naar Nederland te kunnen maken. 

Ook op de burelen van CNE worden al voorbereidingen getroffen voor de komende feestdagen. Vandaar dat wij u even willen berichten hoe ons schema eruit ziet in december 2017 en januari 2018

Dinsdag 5 december

Gesloten vanaf 16:00 uur en geen Avond- en Weekend Service 

Maandag 25 december

Gesloten

Dinsdag 26 december

Gesloten

Woensdag 27 december

Beperkte bezetting

Donderdag 28 december

Beperkte bezetting

Vrijdag 29 december

Beperkte bezetting

Zondag 31 december

Geen avond- en weekendservice

Maandag 1 januari 2018

Gesloten

 

21 jaar professioneel

Vandaag precies 21 jaar geleden werd door Peter van Nijen de éénmanszaak 'CNE Computer Network Engineering' ingeschreven bij de Kamer van Koophandel in Amsterdam. We zijn nu precies 21 jaar verder en er is zeer veel gebeurd. Te veel om op te noemen. Dat gaan we dan ook niet doen.

Wat we wel willen doen is onze trouwe klanten (we hebben nog steeds klanten van 21 jaar geleden!), leveranciers en ander relaties bedanken voor de samenwerking. We danken jullie allemaal voor het vertrouwen in de afgelopen jaren en als tegenprestatie beloven wij hierbij dat we ook de komende jaren volop mee zullen gaan in de voor ons en voor jullie relevante ICT ontwikkelingen.


WiFi As A Service: Zorgeloos Draadloos

Draadloos internet wordt steeds belangrijker. Niet alleen hebben de mobiele devices, zoals smartphones en tablets steeds meer functies gekregen en neemt het bezit er van nog altijd toe, maar in veel organisaties is het aanbieden van een snel, robuust, veilig en altijd functionerend WiFi netwerk een must. Vooral in de hospitality branch is het aanbieden van een goed Wifi platform een vereiste.Logo WiFi

CNE biedt een perfecte WaaS oplossing (WiFi As A Service). Daarbij behoeft er meestal niets of weinig te worden geïnvesteerd. Op basis van een aantrekkelijk abonnement neemt u WiFi af van ons. Inclusief de WiFi hardware, inclusief de service en zonder risico.

Bij CNE WiFi As A Service nemen we het hele traject op ons:

 

Site Survey: 

Door nauwkeurig te meten met hoogwaardige apparatuur weten we precies hoeveel Access Points u nodig heeft en waar ze moeten worden geplaatst 

Bekabeling:

Waar nodig zorgen we voor de aanleg van de bekabeling

Implementatie: 

Welke SSID's wilt u gebruiken. Wilt u aparte WiFi netwerken voor bv medewerkers en gasten? Wilt u onbeveiligde netwerken of juist niet? Alles is mogelijk

Beheer en support

Op afstand beheren we uw WiFi netwerk(en) en als er iets defect raakt, wordt het kosteloos vervangen

 

Zeer gunstige tarieven

De tarieven van CNE WaaS zijn zeer gunstig! Al vanaf € 13,00 per maand / per access point bent u verzekerd van zorgeloos draadloos.

 

Alle informatie over CNE WaaS vindt u op onze website


 

Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.

Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 


 

 CNEWS  Oktober 2017

Ontwikkelen: de sleutel voor toekomstvastheid

Of een product toekomstvast is, staat of valt met de mogelijkheid of dit product van huis uit in staat is om zich aan te passen. Dat geldt overigens ook voor organisaties, maar dat terzijde. 

alarm

Xelion uit Delft, de ontwikkelaar van het onvolprezen Xelion Phone System heeft dit uitstekend begrepen. Meer dan welk bedrijf dan ook ontwikkelt Xelion zijn VoIP telefonie platform voortdurend én in een razend tempo. Ook de nieuwste update die net is uitgekomen zit weer vol met mooie nieuwe functies en updates. Zo kunnen nu berichten die afkomstig zijn van een alarm-unit die het ESPA protocol ondersteunt door Xelion worden doorgestuurd naar (Android) smartphones als alarmbericht. Xelion ondersteunt nu ook alle Jabra headsets en de allernieuwste Cisco en Yealink telefoons en er kan nu ook gekozen worden voor een Spaanse gebruikersinterface! Xelion también habla español ahora!

Eén van de krachtigste componenten van Xelion is de uitgebreide API. Deze stelt ontwikkelaars in staat om bestaande producten te koppelen met Xelion of zelf nieuwe producten te (laten) ontwikkelen die gebruik maken van de functies van Xelion. Dat betekent dat Xelion tot in lengte der dagen openstaat voor uitbreidingen en koppelingen. Dat is de beste garantie voor toekomstvastheid. In Xelion investeren is dus ook in dat opzicht een goede zaak. In de nieuwste update is ook de API weer verder uitgebreid.

De nieuwste update van Xelion wordt de komende weken uitgerold voor alle Xelion gebruikers.


2 Mooie projecten voor onze engineers

Zowel onze VoIP als onze Data engineers hebben hun handen vol aan twee prachtige projecten!

Just Brands Logo small2

Just Brands

De toonaangevende mode-retailer Just Brands heeft gekozen voor Xelion en voor CNE ICT Professionals om hun bestaande, verouderde VoIP platform in te ruilen voor het Xelion Phone System. Met name de integratie met de twee CRM systemen die Just Brands gebruikt, voor de B toB en de B to C tak, was de doorslaggevende factor om te kiezen voor Xelion.
Maar natuurlijk ook alle andere mooie features van Xelion versterkt door de kennis en ervaring van CNE ICT Professionals waren belangrijke factoren in de gemaakte keuze. Just Brands heeft ongeveer 150 werkplekken in het hoofdkantoor in Lijnden (pal langs de A9), 14 winkels in Nederland en nog 3 winkels in België en Duitsland. Binnnekort wordt het hoofdkantoor in Lijnden uitgebreid met de nieuwbouw die nu het punt van voltooien nadert. 

Just Brands is bekend van de kledingmerken PME Legend, VanGuard en Cast Iron

DPS Services

DPS Services waaronder o.a. de NICW (Nederlandse Inkoop Combinatie Wegenbouw), de HBiC (Hout- en Bouw inkoopcombinatie) en de NiCi (Nederlandse Inkoopcombinatie Installatietechniek) vallen, willen hun omgevingen verplaatsen naar Office 365 om zodoende nog beter te kunnen samenwerken.dps services

CNE ICT Professionals heeft deze mooie klus op zich genomen en is op dit moment volop bezig om deze stevige migratie vorm te geven. Einde dit jaar moet dit mooie project zijn afgerond. CNE neemt tevens het werkplekbeheer over zodat de gebruikers straks één aanspreekpunt hebben voor al hun ICT issues.


 

Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.

Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 


 

 CNEWS  September 2017

2 mooie projecten succesvol afgerond (en nog meer..)

September was een zeer drukke maand voor de CNE engineers. Ten eerste werd ESA AALSMEER (Exploitatie Sportaccommodaties Aalsmeer) in zijn geheel gemigreerd naar de CNE Cloud én werd het befaamde Stedelijk Museum Amsterdam definitef gemigreerd naar Xelion VoIP.

ESA

ESA beheert en exploiteert vele sportaccommodaties in Aalsmeer waaronder het onlangs verbouwde en uitgebreide zwembad De Waterlelie, de Bloemhof, de Proosdijhal, de Mikado en nog vele andere.
ESA werkte al in de cloud en belde al met VoIP telefonie maar vond dat het veel beter kon. Gesteund door de goede ervaringen met het Amstelveense Sportbedrijf, waar CNE al jaren de complete ICT voor haar rekening neemt, werd voor ons gekozen én voor Xelion als VoIP platform.

Met steun van ons complete team heeft projectleider Jim Kennedy in 2 fasen de migratie succesvol afgerond. Op 19 september ging het VoIP platform naar Xelion en een week laterlogo esa aalsmeer
ging het data-plaform met alle applicaties over naar de CNE cloud.

Bij de introductie van Xelion Voip is niet over één nacht ijs gegaan. De receptie-medewerkers werden uitgebreid geïnstrueerd om goed met het systeem te kunnen werken en zeer binnenkort volgt een zelfde trainingsronde voor de andere medewerkers. Dit heeft als consequentie dat de overgang naar Xelion als zeer positief werd ervaren. Het was natuurlijk even wennen, maar de voordelen van Xelion (o.a. het werken met de Xelion Softphone) zijn zo groot dat de korte gewenning geen bezwaar was. Uiteraard is van de gelegenheid gebruik gemaakt om de bereikbaarheid van ESA sterk te verbeteren.

Bij de data-migratie was de verandering minder goed te zien waardoor training en instructie nauwelijks nodig waren. Wel is er een significante verbetering van de snelheid gerealiseerd én een eenvoudig manier van werken voor de meeste gebruikers. 

Integraal is ook de netwerk-infrastructuur van ESA grondig aangepakt: Beter Wifi bereik, hogere snelheden en een minder storingsgevoelige opzet.

Al met al heeft Jim Kennedy met zijn collega's een prachtige job neergezet waardoor ESA Aalsmeer weer optimaal uitgerust is voor het heden én de nabije toekomst.

Stedelijk Museum

Stedelijk logo

De ruim 150 medewerkers van het Stedelijk Museum belden al een aantal jaren tot grote tevredenheid met FreePBX-VoIP van CNE. Maar Xelion biedt natuurlijk veel meer, waaronder de felbegeerde vast-mobiel-integratie en dus besloot het Stedelijk Museum om over te stappen naar Xelion.

De eerste fase van deze migratie is donderdag en vrijdag succesvol afgerond door Dennis Smit, Jim Kennedy en Peter van Nijen in nauwe samenwerking met de ICT afdeling van het Stedelijk Museum.

De eerste fase bestond uit het één-op-één overzetten van de bestaande configuratie naar Xelion waarbij meteen alle toestellen automatisch van nieuwe configuraties werden voorzien door de Xelion auto-provisioning. Bij deze migratie zijn al meteen een aantal verbeteringen toegepast die tot kwaliteitsverbetering hebben geleid voor de medewerkers van het Stedelijk.

Eén van de belangrijkste functies die werd geïntroduceerd is het 'exclusief hotdesken', een unieke feature van Xelion. Hierbij kan elke medewerker zijn extensie/nummer meenemen naar elke flexibele werkplek in de prachtige burelen van het Stedelijk. Het 'exclusief' zorgt ervoor dat de hotdesking van de gebruiker op een andere werkplek ongedaan wordt gemaakt én dat op plek waar hij of zij gaat zitten ook de bestaande hotdesking teniet wordt gedaan. Dat voorkomt dat medewerkers telefoontjes krijgen die niet voor hen bedoeld zijn (omdat een vorige bewoner was vergeten om zich af te melden) én dat zijn eigen telefoontjes niet meer binnenkomen op een verkeerde werkplek. Deze bijzondere feature is speciaal voor het Stedelijk Museum gemaakt door de ontwikkelaars van Xelion, maar is natuurlijk ook beschikbaar voor alle andere Xelion klanten!

In de komende periode worden ook de Xelion softphones uitgerold bij de werkplekken van het Stedelijk, uiteraard voorafgegaan door instructie-sessies van CNE. Ook de vast-mobiel integratie wordt volop opgepakt in de komende periode. De ICT medewerkers van het Stedelijk zijn ook getraind in het beheren van Xelion waardoor ze al een heleboel zaken zelf kunnen managen, maar natuurlijk kunnen ze altijd terugvallen op onze onvolprezen helpdesk.

Meer...

In de volgende CNEws vertellen we over nog meer prachtige projecten die we onder handen hebben, waaronder een Xelion VoIP-implementatie voor 120 medewerkers en 14 winkels én een mooi Office 365 project bij een inkoopcombinatie.

O ja: We zoeken versterking!! :)


Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.


Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 

 CNEWS  Augustus 2017

Het 3e CNE NK Rapid komt er weer aan

Bram schaak 100x67
Alweer voor de 3e keer organiseren vader en zoon Robert en Wim Ris het Nederlands Kampioenschap Rapid Chess in Amstelveen.Foto Robert Ris

Internationaal Meester Robert Ris (foto) is de toernooidirecteur en weet zich ook dit jaar weer verzekerd van het hoofdsponsorschap van CNE ICT Professionals.
Dit stelt hem in staat om alle Nederlandse topspelers bij elkaar te krijgen in het Keizer Karel College in Amstelveen. Grootheden en Grootmeesters als Ivan Sokolov, 
Jan Timman en Loek van Wely hebben reeds toegezegd en bij de dames zal ook Nederlands kampioene Anne Haast haar titel van vorig jaar proberen te prolongeren.

Rapid Chess is schaken met een versneld tempo. Beide spelers krijgen 15 minuten bedenktijd (+10 seconden per zet) bedenktijd voor de gehele partij. Dat garandeert spectaculaire partijen
onder hoge tijdsdruk. Leuk om te volgen en om live te komen bekijken. De entree is gratis.

Tegelijk met het CNE NK-Rapid wordt alweer voor de 10e keer het populaire BrainWave rapid toernooi gehouden. Dit toernooi staat open voor iedere schaker. Als je mee wil doen: schrijf je snel
in op de website want het gaat erg hard met de aanmeldingen en vol is vol!

De toernooi-organisatie is ook druk bezig om het kwalificatietoernooi van het NK-ABC (jeugd) naar Amstelveen te halen. Als dit lukt (en daar lijkt het al aardig op) wordt het helemaal een sensationele
dag.

Zet het alvast in de agenda: Zondag 3 december - Keizer Karel College Amstelveen - www.cne-nkrapid.nl


We breiden uit!

Ben je een gepassioneerde ICT-er met veel kennis van Microsoft producten en VoIP telefonie? Wil je mee kunnen groeien met een groeiende organisatie en heb je oog voor de menselijke maat in ICT?

Stuur je CV naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. voor een prachtige job bij een geweldige club.


Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.


Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 

 

 

 CNEWS  Juli 2017

 

De API wordt steeds belangrijker

Xelion (of voluit: Het Xelion Phone System) staat bekend om zijn zeer grote hoeveelheid functies. Meer dan welke VoIP telefooncentrale dan ook. Meer daarover leest u hier op onze site.

De gratis meegeleverde API geeft Xelion een niet te onderschatten toegevoegde waarde. De op REST gebaseerde API van Xelion stelt iedereen in staat om eigen applicaties te ontwikkelen, of bestaande applicaties te koppelen, die gebruik maken van de functies van Xelion.

Een goed voorbeeld is een grote, landelijk opererende autodealer met veel filialen. Hun hele CRM systeem, met daarin alle gegevens over de auto's van hun klanten, is geïntegreerd met Xelion. Het bedrijf heeft een centraal callcenter voor alle vestigingen. Als een call van iemand uit Limburg binnenkomt dan ziet de centrale meteen de locatie en dus krijgt de telefonist ook alle gegevens van de vestiging in Maastricht op zijn scherm. Hij ziet ook meteen wie op locatie beschikbaar is en van welke afdeling. Deze informatie komt uit de Xelion. De centrale kan dus ook meteen zien of het zin heeft om een gesprek door te schakelen zodat de klanten hun tijd niet verdoen met mislukte doorschakelpogingen. Omdat klanten niet nodeloos worden doorverbonden, neemt ook de telefoondruk op het bedrijf af terwijl de klanttevredenheid alleen maar toeneem. Voor het bedrijf scheelt het meerdere FTE en voor de klant stijgt de bereikbaarheid.

Andere applicaties

Ook CNE heeft ontwikkelaars binnen de eigen gelederen  die op basis van de Xelion API applicaties kunnen ontwikkelen en/of kunnen koppelen. Het is één van de nieuwe ontwikkelingen waar CNE vol op in zet. En dat niet alleen met Xelion. Ueberhaupt zien wij dat het koppelen van applicaties een ontwikkeling is die niet is te stuiten, zeker in relatie tot de wereld van IOT (Internet Of Things) waarbij steeds meer niet-computer apparaten, zoals wasmachines, koelkasten en auto's praten met computers. Nog even en uw lege koelkast bestelt via Xelion telefonisch een pizza.

 

Werkplekbeheer, maar dan professioneel

Het klink niet als de meest ingewikkelde discipline in de ICT: Werkplekbeheer. Maar zoals zo vaak bedriegt ook hier de schijn. Zeker met de niet te stuiten groei van Office 365 waarbij de applicaties weer draaien op de werkplekken en niet op de server, wordt het belang van professioneel werkplekbeheer steeds groter. Hoe mooi en handig Office 365 ook is, de risico's nemen enorm toe. Niet meer één server waarop alle applicaties draaien, maar vele apparaten die allemaal meedoen: Pc's, notebooks, tablets en smartphones die zich ook nog verbinden met het internet via open of niet-gecontroleerde netwerken zoals WiFi- hotspots. En al die werkplekken moeten veilig, snel en altijd kunnen werken.

Onze eigen roots liggen in het netwerk- en systeembeheer, waarvan werkplekbeheer een fundamenteel onderdeel is. Al deze kennis en ervaring strekt in het voordeel van onze klanten. Het garandeert professioneel werkplekbeheer, met de juiste tools voor bescherming en monitoring en vooral met de juiste mensen voor service en support.

De CNE Helpdesk maakt het verschilDennis Martijn

Met techniek kan je een heel eind komen: Anti-virus pakket, monitoring-software, regelmatig updaten en vooral goed opletten. Maar, daar heb je geen ICT professionals voor nodig. Dat kan bijna iedereen.

Het wordt pas spannend als het mis gaat: als er iets vastloopt, of iets niet meer werkt. Of wanneer je iets kwijt bent of ineens geen mail meer ontvangt. Dan heb je geen techniek nodig, maar een professionele helpdesk!

En die hebben we. Bemenst door gekwalificeerde, gecertificeerde ICT professionals die het verschil maken tussen kwakzalvers en echte dokters. Die problemen écht genezen en die kennis hebben van uw systemen en van uw organisatie. Alsof ze bij u werken, maar dan zonder de nadelen.

Het resultaat onder aan de streep is een ICT omgeving dat optimaal presteert om ervoor te zorgen dat u dat ook kunt. Zo eenvoudig is het eigenlijk.

 

Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.


Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 CNEWS EXTRA Juni 2017

CNE introduceert: CNE Web filtering

CNE Web filtering is een cloud based web filtering oplossing die u in staat stelt om uw gebruikers en uw organisatie te monitoren, controleren en beschermen wanneer zij on-line zijn.
Er is geen software voor nodig, de setup is uiterst eenvoudig.


Met CNE Web filtering kunt u policies maken om uw organisatie te beschermen tegen malware, phishing en virussen, de toegang blokkeren tot ongewenst materiaal zoals pornografie, haat-sites en geweld, en de toegang beheren voor niet werk-gerelateerde websites op een manier die u het beste past.

Uitgebreide rapportage geeft u inzicht in de browser-activiteit van uw organisatie.051 network

Twee smaken

CNE Web filtering komt in 2 smaken:

Standaard ( € 1,25 per maand / per device):

  • Filtert volgens een standaard profiel. Geen blokkades van ongewenste content, wel van onveilige content

Maatwerk:( € 1,35 per maand / per device)

  • Filtert volgens uw eigen gewenste profiel op +40 categorieën én op door u gewenste websites.
  • Rapportages en monitoring
  • Integratie met Active Directory voor filtering per gebruiker
  • Google Safe Search voor het blokkeren van ongewenste zoekresultaten
  • Webkeys om een filter te mogen passeren
  • Lichte agent voor bescherming van roaming devices, zoals laptops en tablets onderweg

 

 Meer informatie of bestellen: Klik HIER

 

 

 CNEWS Juni 2017

Integratie CRM systeem en telefonie wordt steeds belangrijker

De integratie van CRM-applicaties met zakelijke telefonie wordt steeds belangrijker. Daarom heeft VoIP-specialist Xelion samen met Microsoft-partner Ultimate Software een integratie met Microsoft Dynamics gerealiseerd.

Daarmee kunnen gebruikers onder meer bellen vanuit Dynamics, één up-to-date adresboek gebruiken en worden de gegevens van een klant gepresenteerd nog voordat de telefoon is opgenomen. Gebruiksgemak, complete functionaliteit, ongeëvenaarde stabiliteit vormen de basis voor het groeiende succes van Xelion.

‘ORGANISED COMMUNICATION'(OC)dynamics logo

“Bedrijven willen tegenwoordig meer dan alleen een uitstekend functionerende telefooncentrale, de koppeling van de centrale met hun CRM- en/of ERP-applicatie zorgt niet alleen voor gebruiksgemak, maar tevens voor geautomatiseerde verrijking van de klantgegevens,” zegt directeur Arthur van den Ende. “Daarom bieden we in onze oplossing ook tal van andere vormen van klantcontact. En als je over klantcontact spreekt mag integratie naar het CRM-pakket waarin al deze klantcontacten worden beheerd niet ontbreken.” Makkelijk communiceren op verschillende manieren, inzicht in klantcontacten en het leggen van relaties op basis van die klantcontacten: dat is in een notendop de basis van ‘Organised Communication’.

OPEN STANDAARDEN

In tegenstelling tot de gangbare koppeling die door Microsoft werd ontwikkeld, maakt Xelion gebruik van open standaarden voor zijn Organised Communication oplossingen. Telefoons worden aangesloten via de SIP-standaard, de Xelion server draait op Linux en gebruikers communiceren met WebRTC via hun browsers. Dat maakt Xelion niet alleen robuust en minder onderhoudsgevoelig, maar tegelijkertijd ook volledig geschikt voor het integreren van communicatieoplossingen op basis van webservices.

Van den Ende: “In de afgelopen tijd hebben we veel energie gestoken in de integratie van Xelion met de belangrijkste CRM-pakketten voor mkb-organisaties. De vraag neemt toe en sinds jaar en dag nemen we een belangrijke positie in als het gaat om integratie van telefonie met CRM-pakketten. De integratie met MS Dynamics is logisch, want deze CRM-software wordt veel gebruikt.”

KOPPELING MET MICROSOFT DYNAMICS

Op basis van vraag vanuit zowel binnen- als buitenland heeft Xelion recent de koppeling met het Microsoft Dynamics gerealiseerd. Daarvoor wordt nauw samengewerkt met Ultimate Software, één van de belangrijkste Dynamics specialisten in Nederland. “Er is voorzien in integratie met Dynamics Online CRM en met Dynamics AX/365, de twee meest gebruikte Dynamics varianten.” De koppeling wordt geactiveerd in alle landen waar Xelion wordt aangeboden, waaronder Benelux, Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Scandinavië.


Office 365: Maar hoe moet het dan met uw geliefde (boekhoud-)pakket?

remoteapp

 

Bij Office 365 draaien de Office applicaties (Word, Excel, Outlook) op de pc's, maar staan de bestanden in de (Microsoft) cloud. Dat gaat natuurlijk prima, maar hoe staat het met bijvoorbeeld uw boekhoudpakket, zoals Exact of Multivers of andere specifieke pakketten waar u niet vanaf wilt, of kunt. Deze programma's kunt u misschien wel op uw pc draaien, maar de bestanden opslaan in de Microsoft cloud is een andere issue. Dit is meestal niet mogelijk.

Gelukkig hebben we een even makkelijke als betaalbare oplossing: De CNE RemoteApp. Hierbij draait uw applicatie niet op uw PC, maar op een server van ons. Op uw desktop krijgt u een icoontje wat verwijst naar deze server en naar de betreffende applicatie. Het enige wat u moet doen, is er op klikken.. en de applicatie opent zich alsof ie op uw eigen pc draait. Lekker vlot en supereenvoudig.

Het verschil is dat de gegevens in de cloud staan en niet op uw pc of notebook. Met alle voordelen van dien, zoals een goede backup!
Een perfecte combinatie dus met Office 365.

Zo kunt u prima werken in een 'hybride' omgeving: Een combinatie van lokale applicaties (Office 365), remote applicaties (zoals uw boekhoudpakket met een RemoteApp) en opslag in de cloud. En altijd de mogelijkheid om met meerdere mensen in dezelfde applicaties te werken en bestanden en gegevens met elkaar te delen.


 

Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter.
Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.


Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 


 

 CNEWS Mei 2017

CryptoWare/RansomWare! Een zeer serieuze bedreiging voor uw gegevensransomware

Ze hullen zich in prachtige namen als DataX en WannaCry, maar het zijn uiterst vervelende en schadelijke virussen: Cryptoware/Ransomware. Ze versleutelen uw bestanden en ontsleutelen deze pas weer nadat u heeft betaald. Of ze doen dat niet. Helaas weet je dat van te voren niet, dus de algemene tendens is: Niet betalen!

Maar, wat dan wél te doen?

Voorkomen!

Het belangrijkste wapen in de bestrijding van deze rommel is: Uw gedrag! De tijd dat u vrijuit alles kon doen en laten op uw pc/laptop/smartphone of welk apparaat dan ook, is helaas voorbij. Wanneer u contact heeft met internet, en dat is nagenoeg altijd, dient u zich zeer bewust te zijn van alle risico's en u dus ook aldus te gedragen. Zoals u in de stad ook niet zomaar oversteekt zonder (links-rechts-links) te kijken, dient u net zo voorzichtig te zijn met uw internetgedrag.

Dus:

  • Open geen mail van onbekende of onbestemde afkomst. Weggooien zonder te openen
  • Klik nooit op links in mails wanneer u niet voor de volle 100% zeker weet dat de afzender deugt. Bij enige twijfel: niet klikken
  • Open geen bijlages wanneer u niet 100% zeker weet dat u de afzender vertrouwt.
  • Volg ons Twitter account voor actuele waarschuwingen

Uw PC

  • Uw PC dient volledig up-to-date te zijn! Dus het liefst Windows 10 met alle updates, maar ook Windows 7 en 8 kunnen en mogen nog. Ouder (XP bijvoorbeeld) kan absoluut niet.
  • U dient een goed anti-virus/anti-malware pakket op uw pc te hebben geïnstalleerd die ook voorzien is van de laatste updates. Bijvoorbeeld ons eigen CNE Security Pack

051 cassette


Bent u niet zeker van bovenstaande zaken? Neem contact met ons op.

Genezen

De enige adequeate genezing van een malware-besmetting is: het terugzetten van uw bestanden uit een recente backup. Die moet u dan wel hebben!

Heeft u deze nog niet? Neem dan contact met ons op! Zie ook onze website


Koppie koppie!

Bram schaak 100x67

Altijd al willen weten hoe we er eigenlijk uitzien?

Klik op onze CONTACT pagina voor een prachtige foto-collage


Teksten inspreken voor uw telefooncentrale

Zoals u waarschijnlijk al weet, hebben we de beschikking over een goede 'stem' die professioneel boodschappen inspreekt voor uw telefooncentrale. Voor eenvoudige teksten en alleen voor onze klanten doen we dat kosteloos, maar zorg er dan wel voor dat u uw tekst op tijd aanlevert! Minstens een week van te voren en het liefst via het speciaal daarvoor gemaakte formulier.

Meer mogelijkheden

Heeft u ook wel eens nagedacht om uw telefooncentrale nóg beter te gebruiken?IMG 7594 500x333

  • Korte reclame-mededelingen, speciale acties, interessante nieuwtjes of aankondigingen als klanten in de telefonische wachtrij staan of voorafgaand aan een gesprek
  • Een enquete in uw telefooncentrale zodat klanten ná het gesprek uw organisatie kunnen beoordelen
  • Een originele welkomstekst, met of zonder muziek

Kijk eens op onze VoIP pagina om nog veel meer functies te zien van VoIP telefonie (Xelion). Uw communicatie kan nog veel beter!


Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter.
Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.


Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


 

gantry-media://cne/klanten/ES_logo_transparant_tiny.png
gantry-media://cne/klanten/Amstelveen_logo.jpg
gantry-media://cne/klanten/BoekestijnKester-1.png
gantry-media://cne/klanten/Engels.png
gantry-media://cne/klanten/Just-Brands-Logo_small2.jpg
gantry-media://cne/klanten/FlowFrightLogo.png
gantry-media://cne/klanten/dps-services.png
gantry-media://cne/klanten/HFB-logo.png
gantry-media://cne/klanten/MariaTailor-Logo_small.png
gantry-media://cne/klanten/Participe-logo_fc1.jpg
gantry-media://cne/klanten/Matchez_logo.jpg
gantry-media://cne/klanten/Stedelijk_logo_tiny.png
gantry-media://cne/klanten/VVV_logo.jpg
gantry-media://cne/klanten/haarlem.png
gantry-media://cne/klanten/hansellogo.jpg
gantry-media://cne/klanten/igc.png
gantry-media://cne/klanten/kokon.png
gantry-media://cne/klanten/logo-greuter-logistic-solutions-173-19.png
gantry-media://cne/klanten/logo_bieb.png
gantry-media://cne/klanten/logo-esa-aalsmeer.png
gantry-media://cne/klanten/sas.png
gantry-media://cne/klanten/logo.gif
gantry-media://cne/klanten/logo_nicw.png
gantry-media://cne/klanten/scholten_small_logo.png
gantry-media://cne/klanten/coc-logo_small.png
gantry-media://cne/klanten/aps-logo.png
gantry-media://cne/klanten/snoeks.png
gantry-media://cne/klanten/timpaan-logo.png
gantry-media://cne/klanten/sushitime.png
gantry-media://cne/klanten/studyflow.png
gantry-media://cne/klanten/pvdbosch.png
gantry-media://cne/klanten/wissing.png