CNE
Nederlands Kampioenschap
Rapid Chess

CNE NK Rapid

Zondag 18 november 2018
Keizer Karel College - Amstelveen

Kunt u dit artikel niet (goed) lezen: Klik dan hier voor de web-versie

 

 

 

 CNEWS oktober 2018 

 

We breiden uit: ICT consultant per 1 december 2018

Stanley van Vliet

Per 1 december a.s. start Stanley van Vliet bij CNE als ICT Consultant. Stanley staat voor de uitdagende taak om de wensen van onze klanten, nieuwe en bestaande, zo goed mogelijke te vertalen naar de diensten van CNE. Stanley zal voor veel klanten het gezicht worden van CNE, vandaar dat we maar alvast zijn gezicht laten zien.

Stanley's rol als adviseur en consultant is hem op het lijf geschreven. Hij heeft ruim 20 jaar ervaring en beschikt over een zeer brede kennis van alle facetten van de ICT dienstverlening. Daarnaast is hij bezig met een zware opleiding tot Security Manager en ook die skill is binnen onze gelederen van harte welkom.

Stanley begint per 1 december aanstaande. Zo spoedig mogelijk daarna zullen we Stanley persoonlijk bij u introduceren.

Drie nieuwe cloud diensten ter bescherming van uw ICT

We breiden ons portfolio verder uit met maar liefst drie nieuwe cloud diensten die alle drie gericht zijn op de bescherming van uw ICT omgeving. In deze tijd eerder noodzaak dan wens..

UTM

De dienst UTM (Unified Threat Management) is een dienst die onverstandig handelen op internet van uw mederwerkers filtert, inspecteert en eventueel blokkeert. Er kan gefilterd worden op het bezoek van type website (bijvoorbeeld: erotisch, gewelddadig, politiek) maar UTM grijpt ook in ook als per ongeluk iemand op een foute link klikt waardoor malware kan worden gedownload. Hierdoor is de kans om besmet te worden door bv cryptovirussen geminimaliseerd. 100% garantie kan nooit gegeven worden, maar met UTM doet u het maximale om uw ICT omgeving te beschermen. UTM werkt dus voor verkeer van binnen naar buiten

IDP

Intrusion Detection & Prevention. Waar UTM van 'binnen naar buiten' werkt, doet IDP dat precies andersom: Het beschermt uw ICT omgeving tegen willekeurig aanvallen van buitenaf. Denk hierbij aan geautomatiseerde aanvallen op open poorten zodat kwaadwillenden toegang kunnen krijgen tot uw pc's, camera's en servers maar ook aan pogingen om met brute-force wachtwoorden te kraken of zwakheden in software te benutten. Verwijder Trojan

DDos Detectie & Mitigatie

Deze beveiliging is bedoeld om gerichte aanvallen op uw netwerk te blokkeren. Deze aanvallen zijn vaak bedoeld om uw systemen te overbelasten zodat ze niet meer gebruikt kunnen worden en aldus uw ICT omgeving platleggen. Deze beveiliging blokkeert binnen seconden een DDos aanval.

Beschikbaarheid en prijzen

Deze drie diensten komen nog dit jaar in ons portfolio. De tarieven zijn nog niet helemaal bekend, maar zullen per dienst onder € 100,00 per maand liggen per IP adres. De diensten zijn dus niet afhankelijk van het aantal gebruikers maar van het aantal verbindingen dat u heeft. In de regel is dat niet meer dan één. De eenmalige kosten voor de installatie en implementatie zal rond € 2.000,00 gaan liggen. Een hardware device wordt hiertoe in uw netwerk geplaatst.

Impact

Geen van de diensten heeft impact op de snelheid van uw internetverbinding. Door middel van een hardware device wordt alle internetverkeer gerouteerd naar onze cloud-diensten en vanaf dat punt weer doorgezet (of niet!) naar de opgevraagde dienst. Binnenkomend verkeer komt eerst langs onze servers en gaat vanaf daar naar uw hardware device. De 'latency' (vertraging) bedraagt hooguit enkele milliseconden. Wel een belangrijk punt: Uw externe IP adres verandert.

Binnenkort meer info!

 

 

 

 CNEWS september  2018 EXTRA

 

Xelion 7 ziet het levenslichtXelion7 alle devices

De langverwachte version upgrade van het Xelion Phone System, Xelion versie 7, is afgelopen vrijdag geïntroduceerd.

De grootste veranderingen zitten in de mobile app, die volledig is herschreven op de Xelion API, en onder de motorkap van Xelion. Er zijn ook kleine veranderingen in de gebruikers- en beheerdersintefaces maar die zijn vrijwel alleen cosmetisch.

De mobiele app heeft niet alleen een grote uiterlijke make-over gekregen, maar is ook compleet geschreven op de xelon API. Dat heeft enorme positieve gevolgen voor de snelheid, de stabiliteit en de functionaliteit van de mobiele app.

Daarnaast zijn er diverse verbeteringen uitgevoerd op het gebied van veiligheid van het systeem. Niet alleen is het systeem 'harder' gemaakt ter bescherming tegen hackers maar met bijvoorbeeld de nieuwe functie 'verkeersklasses' is ook de afscherming tegen misbruik van binnenuit beter geregeld.

De lijst met verbeteringen is lang! Hieronder de link naar de Release Notes 

 https://www.cne.nl/voiptelefonie/gesprekstarieven/download-file?path=Xelion%2BRelease%2BNotes%2BV7.pdf

Uitrol

De 'oude' Xelion 6 app werkt niet meer met Xelion 7. En ook de oude softphone-interface '5 ' is niet meer beschikbaar in Xelion 7. Daarom rollen we Xelion 7 nog niet meteen uit.
We gaan onze klanten informeren wanneer de uitrol gaat plaatsvinden. We streven er naar om alle systemen in oktober over te zetten naar Xelion 7.

Klanten die eigen systemen draaien en nog niet over zijn naar CentOS en/of nog een device-based licentie hebben, kunnen helemaal niet over naar Xelion 7 voordat beide isssues zijn opgelost..

De komende weken verschijnen er handleidingen voor Xelion 7 op onze website.

 

 CNEWS september  2018

 

Als uitval van telefonie geen optie is: Xelion Hosted Managed 24x7

open

We schreven het al in de vorige CNEws: Business Continuity is een belangrijk speerpunt in de onze dienstverlening. Door de toenemende 24-uurs economie is voor steeds meer organisaties en bedrijven uitval geen optie. In sommige sectoren, denk aan de zorg, de taxi-branche en nutsbedrijven, is  24 uur per dg en 7 dagen per week bereikbaarheid essentieel.

CNE biedt nu Xelion Hosted Managed 24x7 met de volgende eigenschappen:

  • Volledig gemonitorde Xelion systemen in de cloud
  • Redundante uitvoering van alle Xelion services
  • Zeer snelle respons bij alle soorten support tijdens kantooruren (gelijk aan SLA Level III)
  • SLA Level 247 voor support buiten kantooruren voor CAT III storingen (volledige uitval van de Xelion server)

Overstappen?

Heeft u al Xelion Hosted bij ons en wilt u overstappen naar Xelion Hosted Managed 24x7? 
We doen dat tegen zeer geringe kosten. Bij een 2- of 3-jarig contract doen we het zelfs helemaal gratis!

 

Meer informatie en tarieven: https://www.cne.nl/index.php/voiptelefonie#247

 


Alweer het 4e CNE Nederlands Kampioenschap RAPID schaak

Op 18 november wordt alweer voor de 4e keer het  CNE NK Rapid georganiseerd. CNE is uiteraard weer hoofdsponsor!Van Foreest

Toernooi directeur Robert Ris, zelf een zeer sterke schaker en schaakleraar, is er weer in geslaagd om een prachtig deelnemersveld bij elkaar te brengen. 7-voudig Nederlands kampioen Loek van Wely is  weer van de partij, evenals zijn rivaal en opkomend talent Jorden van Foreest, die het toernooi vorig jaar op zijn naam schreef. Ook de op-een-na sterkste Nederlandse schaker ooit (de sterkste was Max Euwe, wereldkampioen in 1935) Jan Timman geeft weer acte de présence. 

Bij de dames zijn de toppers Anne Haast en Tea Lanchava wederom van de partij, maar ook Machteld van Foreest (net 11 jaar geworden), ja het zusje van Jorden, is er ook bij. 

Kortom: Het wordt weer een prachtig toernooi. De locatie is als vanouds: Het Keizer Karel College in Amstelveen.

Zie de website van het CNE NK Rapid voor alle details: https://www.cne-nkrapid.nl

Foto: GM Jorden van Foreest - Winnaar CNE NK Rapid 2017

 


 

Nog meer Xelion nieuws: Xelion 7 komt eraan

Zeer binnenkort kunnen we de nieuwe 'major upgrade' van Xelion verwachten. Versie 7 dus.  We weten nog niet alle nieuwe functies maar een paar belangrijke highlights kunnen we wel alvast uit de doeken doen.

Nieuwe mobiele App

De huidige versie van de Xelion App (voor IOS en Android) is zeker niet slecht, maar er is ruim voldoende aanleiding voor verbetering. Xelion heeft de nieuwe app helemaal opnieuw Xelion7 app 3screens
geschreven, gebruik makend van de API die al standaard in Xelion is ingebakken. Het resultaat is een veel stabielere, veel snellere en veel rijker uitgeruster app dan ooit tevoren.

Een aantal belangrijke verbeteringen:

  • De gebruikersinterface is veel sneller, duidelijker, inuïtiever en overzichtelijker geworden. Dat komt sterk ten goede aan het gebruikersgemak
  • Het lokale telefoonboek van de smartphone kan nu ook gebruikt worden in de Xelion App
  • Met één druk op de knop kunt u uw smartphone even tijdelijk onbereikbaar maken vanuit de Xelion centrale. Handig als u even niet gestoord wilt worden
  • In de inbox ziet u alle communicatie in één oogopslag: Telefoontjes, chats, maar ook e-mails en SMS-jes.

Nieuwe native Windows 10 app

Voor Windows 10 gebruikers wordt een nieuwe app geïntroduceerd die sterk lijkt op de mobiele app. Java is daarbij niet meer nodig. De gewone softphone krijgt een (nog) frissere interface.

Beter security en gegevensprotectie

Iedereen is zich inmiddels wel bewust dat de kwetsbaarheid voor hackers steeds meer toeneemt. Om de risico’s voor aanvallen verder terug te dringen, zijn in Xelion 7 vele extra maatregelen genomen, waaronder het versturen van gegevens via een veilige HTTPS verbinding. Een andere maatregel is de mogelijkheid om verkeersklassen in te stellen waarmee voorkomen wordt dat onbekenden buiten kantoortijden op kosten van het bedrijf torenhoge telefoonkosten naar exotische bestemmingen maken. En als laatste voorbeeld voldoet Xelion op alle punten aan de AVG regelgeving zoals het kunnen verwijderen of anonimiseren van persoonsgegevens.

De nieuwe versie van Xelion wordt eind september 2018 verwacht.


 

Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.

Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 


 

 

 CNEWS augustus  2018

 

Op de roadmap: Business Continuity

Voor vrijwel iedere organisatie is ICT cruciaal voor de bedrijfsvoering. Dat lijkt een open deur, maar er zijn maar weinig organisaties die doorrekenen wat uitval de organisatie kan kosten. Letterlijk dus, in harde Euro's. Denk aan de mensen die niets of weinig meer kunnen doen terwijl de kosten gewoon doorlopen. Denk aan alle uren die het kost om de opgelopen schade weer te herstellen. Denk aan het imago en de geloofwaardigheid van uw organisatie. 

Kortom: ICT mag niet uitvallen. Punt. Daarom zet CNE sterk in op 'Business Continuity'. We gaan u de komende maanden vertellen hoe we dat gaan aanpakken en welke middelen daarvoor nodig zijn. In de tussentijd moet u eens proberen uit te rekenen wat het u zou kosten als al uw pc's besmet blijken te zijn met cryptoware en u geen toegang meer heeft tot uw bestanden, uw mail en bijvoorbeeld uw boekhouding. Wedden dat u schrikt?

 

Najaar 2018: Xelion 7xelion 7

Xelion 6 is de huidige zakelijke telefonieoplossing van Xelion met enorm veel functionaliteiten, te gebruiken met verschillende devices en uit te breiden met vele koppelingsmogelijkheden. Voor het najaar van 2018 is er een nieuwe versie aangekondigd, namelijk Xelion 7. Nog beter, nog uitgebreider. Maar wat is er dan precies anders? Wegens grote nieuwsgierigheid, geeft Xelion in deze blog alvast een korte preview van de belangrijkste veranderingen in Xelion 7.

MOBILE-ONLY
Mobile-only zal wellicht nog even op zich laten wachten, maar dat mobiel niet meer weg te denken is in de zakelijk communicatie is een feit. Alles verandert naar mobiel. Voorheen zaten medewerkers achter een bureau, met een bureautelefoon of softphone bij de hand. Maar dankzij trends als het nieuwe werken, verplaatst de communicatie steeds meer richting mobiel. Xelion 7 bevat een geheel nieuwe generatie apps voor iOS en Android. Deze apps bevatten uitgebreide functionaliteiten en zijn enorm stabiel. De mobiele telefoon verandert dus echt in een telefooncentrale. Met deze nieuwe generatie loopt Xelion voorop in de markt, die langzaam verschuift naar Mobile-only.

EENVOUDIG BEHEER
In Xelion 7 is het beheer voor Xelion gebruikers sterk vereenvoudigd. Beheer klinkt vrij technisch, en als een systeem eenmaal is ingericht, lijkt dit iets waar je je helemaal niet mee bezig hoeft te houden. In feite is dit ook zo. Toch zal je ongemerkt regelmatig aanpassingen moeten doen aan de beheeromgeving. Te denken valt aan een nieuwe medewerker toevoegen of het instellen van een keuzemenu. Dankzij het sterk vereenvoudigde beheer van Xelion kan de organisatie dat eenvoudig zelf doen. Maar ook als je dit toch liever aan een Xelion expert overlaat, kan de Xelion partner dit erg snel instellen. Gemak dient de mens.

UITGEBREIDE RAPPORTAGE EN CONTACT CENTER FUNCTIONALITEITEN
Organisaties realiseren zich steeds meer hoe belangrijk het is om optimaal bereikbaar te zijn voor klanten. In Xelion 7 is een volledige set aan contact center functies beschikbaar om er voor te zorgen dat inkomend verkeer effectief kan worden afgehandeld. Zo zijn er tools beschikbaar als geavanceerde wachtrijen en verkeersrouting, en is het mogelijk gesprekken te bewaren of te archiveren in een CRM-systeem. In Xelion 7 zijn de reporting mogelijkheden verder uitgebreid en is het wallboard verder doorontwikkeld zodat een manager van de supportafdeling altijd real-time inzicht heeft in de serviceverlening van zijn organisatie.

BETERE SECURITY EN GEGEVENSPROTECTIE
Iedereen is zich inmiddels wel bewust dat de kwetsbaarheid voor hackers steeds meer toeneemt. Om de risico’s voor aanvallen verder terug te dringen, zijn in Xelion 7 vele extra maatregelen genomen, waaronder het versturen van gegevens via een veilige HTTPS verbinding. Een andere maatregel is de mogelijkheid om verkeersklassen in te stellen waarmee voorkomen wordt dat onbekenden buiten kantoortijden op kosten van het bedrijf torenhoge telefoonkosten naar exotische bestemmingen maken. En als laatste voorbeeld voldoet Xelion op alle punten aan de AVG regelgeving zoals het kunnen verwijderen of anonimiseren van persoonsgegevens.

OPEN
De wereld verandert in sneltreinvaart, waardoor het belangrijk is om te beschikken over de flexibiliteit om mee te veranderen. Met Xelion is men altijd al vrij geweest om zelf een provider, headsets en toestellen te kiezen. In Xelion 7 voegen we nog een extra dimensie toe. In de market place vind je tientallen extra applicaties die je helpen om net dat beetje extra uit je communicatiesysteem te halen. Denk aan integratie met jouw CRM of extra reporting tools. En vind je niet wat je zoekt? Dan beschikt Xelion over de API waarmee je in korte tijd zelf een eigen integratie of plug in kunt (laten) bouwen. Met de API krijg je maatwerk en de mogelijkheid jouw organisatie beter te laten presteren dan de concurrentie.

FUTURE PROOF
De stabiele basis van Xelion 6 blijft bestaan. Xelion 7 biedt betrouwbaarheid door een stabiele generatie mobile apps en dankzij betere security en gegevensprotectie. Daarnaast levert het eenvoudige beheer gemak op en kan inkomend verkeer effectiever worden afgehandeld door de professionele contact center functionaliteiten. Als laatste kan Xelion 7 een maatwerk oplossing bieden voor iedere organisatie, dankzij de open API. Deze betrouwbaarheid, dit gemak en de openheid van het systeem levert een garantie om ook in de toekomst flexibel te zijn om in te spelen op nieuwe wensen en eisen van de klant. De details van Xelion 7 zullen in het najaar van 2018 bekend worden gemaakt.

Meer informatie over Xelion: Zie onze website

 

 CNEWS juli  2018

 

Office 365 Backup: Noodzakelijk!

Vrijwel iedere Office 365 gebruiker gaat er van uit dat de bestanden in de Office 365 cloud veilig staan opgeslagen. Gelukkig is dat meestal ook waar, Microsoft heeft haar zaken prima voor elkaar. Maar er zijn vele scenario's denkbaar waarbij de gegevens in bv Sharepoint of OneDrive voor Bedrijven toch verloren gaat:

  • Verwijderen van eindgebruikers, hetzij per ongeluk of kwaadwillenddatto partner
  • Schade door malware of ransomware-aanvallen
  • Operationele fouten zoals toevallige gegevens overschrijving
  • Verloren gegevens als gevolg van geannuleerde gebruikerslicenties
  • Verkeerd geconfigureerde toepassingsworkflows

Hoewel Office 365 primitieve herstelmogelijkheden voor verloren gegevens bevat, doen zich twee belangrijke problemen voor bij het gebruik van hun tools: verloren gegevens en verloren tijd. Een onafhankelijke gegevensback-up gescheiden van de app zelf is nodig om de meest voorkomende valkuilen voor gegevensverlies te voorkomen.

  • Gegevensverlies door inactieve licenties: zoals te verwachten is, is een actieve Office 365-licentie vereist om toegang te krijgen tot O365-gegevens. Helaas worden inactieve of uitgeschreven gebruikersgegevens permanent verwijderd en is er geen terugdraaibewerkingsoptie.
  • Gegevensverlies door permanente verwijdering: wanneer een SharePoint Online-beheerder een siteverzameling verwijdert, worden alle gegevens in de Prullenbak geplaatst waar deze gedurende 93 dagen worden bewaard. Op dat moment wordt het automatisch en permanent verwijderd en is er geen terugdraaibewerkingsoptie.
  • Gegevensverlies bij het herstellen van bestanden: bij het herstellen van oudere bestanden van een SharePoint-back-up, is het terugzetten gericht op dezelfde URL. Dit betekent dat een herstel de gegevens overschrijft die momenteel in de siteverzameling bestaan ​​en dat er geen optie voor terugdraaien is.
  • Verloren tijd bij het herstellen van bestanden: Neem contact op met Microsoft Support voor hulp bij het verzamelen van gegevens
  • Verlies kan tijdrovend zijn en kan nog steeds niet resulteren in herstelde bestanden.

Via DATTO levert CNE een uitstekende oplossing voor Office 365 backup. Een professionele back-up oplossing helemaal buiten het Microsoft platform.

Voor elke Office 365 klant wat ons betreft een no-brainer: DOEN.

https://www.cne.nl/cloud-diensten/office-365-backup


ICT Audit: Complete check-up

Voor de stabiliteit en veiligheid van uw ICT omgeving, u bent er tenslotte van afhankelijk, is een goede en regelmatige audit een must.

Met uw welnemen gaat CNE binnenkort bij alle klanten een ICT audit uitvoeren.
Bij deze audit nemen we uw complete ICT omgeving zeer nauwkeurig onder de loep.

Wat gaan we doen

  • We kijken naar o.a. de leeftijd, veiligheid, snelheid en stabiliteit van uw werkstations, servers en andere apparaten zoals switches, routers en firewalls.cne audit
  • We controleren de graad van bescherming tegen gevaren van buitenaf zoals virussen, malware en hackers.
  • We controleren de staat van uw backups en kijken kritisch naar uw internet- en andere verbindingen.
  • ....en nog een heleboel meer...

We brengen alles samen in een uitgebreid rapport en zullen naar aanleiding daarvan aanbevelingen doen (als dat aan de orde is).

Voor klanten van CNE met een SLA is deze ICT audit gratis en wordt voortaan 1x per jaar gepland uitgevoerd. Vaker kan en mag ook, maar dan berekenen we de kosten door.
De tijdsduur van de audit is afhankelijk van het aantal werkplekken, van het aantal andere apparaten en van de complexiteit van uw ICT omgeving.
Bij grotere omgevingen kan de audit een complete dag in beslag nemen.
U wordt binnenkort door ons benaderd voor een afspraak. Wilt u zelf een afspraak maken, of meer weten over deze audit? Neem dan gerust contact met ons op


Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.

Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 

 CNEWS juni  2018 update

Forse uitbreidingen in het CNE datacenter

De afgelopen weken, maar met name maandag en dinsdagavond/nacht is een grote hoeveelheid nieuwe (HP) hardware uitgerold in het CNE datacenter. Alle technische details zullen we u besparen, maar we zijn in elk geval zeer fors gegroeid in opslagruimte, CPU power en geheugen. Mede door gebruik te maken van een HP Storage Server is ook de data-doorvoersnelheid fors verbeterd. Gecombineerd met de andere uitbreidingen heeft dat geresulteerd in een sterke verbetering van de algehele performance. Daarnaast is ook de redundantie nog verder versterkt zodat de kans op uitval nog veel minder is dan dat het al was terwijl daarmee ook de stabiliteit van het cluster is verhoogd. Deze uitbreidingen geven ons zeker het komende jaar de nodige ruimte voor verdere expansie.

Sommige klanten hebben door de uitbreidingen wat hinder ondervonden. Wij excuseren ons hiervoor en danken hen voor hun begrip. We vertrouwen erop dat de veel betere beleving van het werken in de CNE cloud de overlast enigszins compenseert.

ISDN gaat weg.. en er is maar één alternatief!

Op 1 September 2019 stopt de dienstverlening van het ISDN1/ISDN2 (digitale) netwerk en de meervoudige PSTN (anloge) lijnen. Ook de gebundelde ISDN2 verbindingen verdwijnen. Alleen de ISDN15 en ISDN30 bundels blijven nog operationeel tot tenminste januari 2021.14776123963 e5ca0efccd o


De ISDN lijnen zullen geschikt worden gemaakt voor IP en dus voor VoIP (Voice over IP). Vandaar de kop... er is maar één alternatief: VoIP telefonie = telefonie met het Internet als medium.

VoIP telefonie is natuurlijk al jarenlang een bewezen technologie. Hardnekkige verhalen over instabiliteit en slechte gesprekskwaliteit behoren al jarenlang tot het rijk der mythes. VoIP is een zeer volwassen alternatief voor ISDN. Sterker nog: VoIP telefonie is in alle opzichten veel beter omdat de moderne computertechniek waar VoIP op gebaseerd is ook vele extra voordelen biedt: Integratie met applicaties bijvoorbeeld. Of integratie met mobiele telefonie. En daarnaast is VoIP ook nog eens een heel stuk goedkoper dan ISDN..

Overstappen

In alle opzichten dus tijd om over te stappen van uw ISDN telefooncentrale naar VoIP telefonie. De investering die daar voor nodig is, is in zeer korte tijd weer terugverdiend en u profiteert meteen van de vele voordelen van VoIP. Kijk maar eens op deze pagina.

Kennis en ervaring

CNE ICT Professionals heeft al bijna 10 jaar ervaring op het gebied van VoIP telefonie. Dat is bijna net zo lang als VoIP bestaat! Toonaangevende klanten zoals het Stedelijk Museum Amsterdam, Participe, het Sportbedrijf Amstelveen, Just Brands (PME Legend, VanGuard, Cast Iron) en de Bibliotheek Amstelland werken met Xelion VoIP telefonie van CNE. Meer kennis en ervaring met VoIP telefonie zult u niet snel vinden.

Meer weten over VoIP? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op


 

Digitaal ondertekenen. Groen, veilig en lekker makkelijk

Alle documenten waarvoor een handtekening (zowel van ons als van u) vereist is, worden tegenwoordig aangeboden via onze klantenpagina. Nauwekeuriger: Via CNE Outsite (onderdeel van Afas Profit, ons ERP systeem).

Digitaal ondertekenen biedt vele voordelen: Geen gedoe meer met uitprinten, nat ondertekenen, inscannen en weer terugmailen. U logt in in CNE Outsite, u leest het document en bij akkoord klikt u op een knopje. Vervolgens krijgt u (of beter gezegd: de tekeningsbevoegde)  per SMS een verificatiecode. Zodra deze wordt intoetst, is uw document rechtsgeldig ondertekend. U kunt het document daarna altijd weer terugvinden in CNE Outsite. U hoeft het dus niet meer zelf te bewaren, maar dat kan natuurlijk wel. 

Omdat er niets meer behoeft te worden uitgeprint, is digitaal ondertekenen een prima groene oplossing. Daarnaast weet u zeker dat de ondertekening plaatsvindt door de tekeningsbevoegde. Hij/zij krijgt immers de verificatie-SMS. Deze digitale ondertekenings-methode is juridisch sluitend en AVG-conform. De digitale ondertekening is 100% veilig en 100% rechtsgeldig.

Deze digitale ondertekening is voor ons gerealiseerd door Freen en Co in Amsterdam.


 

Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.

Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 


 

 CNEWS mei  2018

Nog één keer: De AVG

avg1

25 mei was het zover: De wet AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) trad in werking en daarmee is een grote stap gezet in de bewustwording van de gevoeligheid van onze privé-gegevens. Want uiteindelijk draait het daarom: Het besef dat persoonsgegevens ook echt persoonlijk zijn en als dusdanig moeten worden beschermd.

Als het goed is, heeft u de nodige maatregelen genomen om de persoongegevens waar u de (mede-)verantwoordelijkheid voor draagt afdoende af te schermen voor entiteiten die niets van doen hebben met deze gegevens en heeft u uitgelegd aan de betrokkenen welke gegevens u precies van ze heeft, waarom u deze heeft en hoe u er mee om gaat.

Zoals u gemerkt heeft, als u klant bent van CNE tenminste, hebben wij u de afgelopen tijd ook voorzien van informatie over de manier waarop wij met uw gegevens omgaan. Mocht u het gemist hebben: Op onze klantenpagina vindt u alle informatie.


Nieuwe medewerker: Erik Onnes

Per 1 juni start Erik Onnes als 1e lijns, 2e lijns en project-engineer. Erik brengt een schat aan kennis en ervaring mee en vormt daarmee een belangrijke uitbreiding van ons team van ICT engineers. Wij wensen Erik een zeer prettige tijd toe bij CNE.


Uitbreidingen CNE datacenters

Colocatie
De komende maanden worden de CNE datacenters verder uitgebreid om te kunnen blijven voorzien in betrouwbare en snelle cloud-oplossingen. Het huidige platform nadert zijn limieten in capaciteit en snelheid. Onderdeel van de uitbeidingen zijn nieuwe HP storage clusters en nieuwe HP nodes.

Naast de uitbreidingen worden ook de Windows 2008 en Windows 2012 omgevingen afgebouwd en vervangen door Windows 2016, waar mogelijk. De uitbreidingen en vervangingen vinden voornamelijk 's nachts plaats, maar het is mogelijk dat er overdag tijdelijk lichte overlast zal zijn wanneer er virtuele servers verplaatst worden van de ene naar de andere node. Klanten die eventueel overlast kunnen verwachten worden ruim van te voren ingelicht. De overlast zal zich overigens beperken tot een lichte, tijdelijke downgrade van de performance. Per 1 augustus moeten de uitbreidingen 100% operationeel zijn.


Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.

Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

  

 

 CNEWS april  2018

Vereenvoudiging in CNE Private Cloud Computing

Het werken in de cloud is voor veruit de meeste organisaties een uitstekend idee. Niet alleen behoeft er niet meer geïnvesteerd te worden in dure apparatuur, licenties en beheer maar het betekent in de meeste gevallen ook een sterke toename van het gebruikersgemak en een daling van de maandelijkse kosten. Tel daar de bedrijfszekerheid bij op en de keuze is snel gemaakt. 

Voor onze bestaande én voor onze nieuwe klanten hebben we het bovendien een heel stuk eenvoudiger gemaakt.CloudComputing2 small

Geen ingewikkelde berekeningen meer, maar een standaard prijs per Seat voor onze CNE Cloud. En daar zit dan meteen alles in. Dus niet alleen de Cloud omgeving zelf, maar ook het beheer van de lokale werkplek (inclusief AEM Agent en Anti-Viruspakket) inclusief al uw randapparatuur.

Iedere Cloud werkplek krijgt standaard een eigen email-adres, beveiligde toegang tot webmail en mobile mail, MS-Office Standard (Word, Excel, Powerpoint, Outlook) en per klant 100 GB aan dataopslag. Daarbij is dus ook meteen het lokale beheer geregeld. Niet alleen de pc of notebook waarop u werkt, maar ook uw lokale printer(s), switches, routers, Wifi Access Points..... kortom alles! Zelfs de support is inbegrepen. Daarmee maken we het werken in de cloud 100% transparant en weet u van te voren precies waar u aan toe bent. Een vaste prijs per maand per werkplek en daarmee is alles in één keer geregeld. En dat alles op een Support Level naar keuze, conform het door u gewenste SLA.

Zie onze website voor alle details over CNE Private Cloud Computing: https://www.cne.nl/cloud-diensten

Direct naar de tarieven: https://www.cne.nl/cloud-diensten#prijzen


Rechtenvrije wachtmuziek voor uw Xelion telefooncentrale

Zomaar een extra service voor klanten van CNE ICT Professionals: Rechtenvrije wachtmuziek voor uw Xelion telefooncentrale: https://www.cne.nl/voiptelefonie/wachtmuziek


Klantenpagina

Ook nieuw is onze klantenpagina. U raadt het al: een web-pagina voor onze klanten. Daarop o.a. links naar de klantenportalen van Autotask (voor het managen van uw support tickets en/of projecten) en van Afas Profit (voor het inzien van uw offertes, contracten en facturen). Heeft u van (een van) beide nog geen login gegevens? Mail ons even en het wordt geregeld.

https://www.cne.nl/cne-support/klanten-portal


Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.

Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 

 CNEWS  maart  2018

De nieuwe SLA's komen er aan

Per 25 mei aanstaande treedt de nieuwe wet AVG/GDPR in werking die alles regelt omtrent de bescherming van persoonsgegevens. Daarmee vertellen we u hopelijk niets nieuws.
Wij hebben er al eerder een artikel aan gewijdt. U kunt dat artikel hier lezen.

Computer and Umbrella

Om helemaal te voldoen aan deze wetgeving hebben wij ook onze SLA's (Service Level Agreements), onze dienstbeschrijvingen en onze Algemene Leveringsvoorwaarden aangepast. We hebben meteen de gelegenheid aangegrepen om onze SLA's uitgebreid te verbeteren en te verhelderen. In onze huidige SLA's was het nogal eens onduidelijk wat nu wel en wat nu niet viel onder het SLA. In de nieuwe SLA's hebben we geprobeerd om alle onduidelijkheden weg te nemen. Voor ons én voor u een enorme verbetering. Zo weet u exact waar u aan toe bent en ontstaat er nooit meer onduidelijkheid over de service die u van ons kunt verwachten.

Daarnaast hebben we de SLA's vereenvoudigd. Geen losse onderdelen meer voor bv het beheer van netwerkcomponenten zoals switches en routers. We nemen gewoon uw hele netwerk in beheer. Dus inclusief alle componenten! Eenvoudig en volkomen helder. En voor u geen verrassingen.

CNE Management Pack

Met het beheren van uw netwerk voorzien we uw server(s) en werkstations nu standaard met ons 'CNE Management Pack', een combinatie van de Autotask Endpoint Agent die uw systemen bewaakt en monitort en een krachtig anti-virus/anti-malware pakket waarmee we uw systemen beveiligen. 

Uren

Niet iedere klant is hetzelfde. De een heeft veel behoefte aan beheer, de ander bijna niet. Daarom kunt u nu kiezen voor een SLA mét of zonder inbegrepen uren. Ook daarin zijn we volkomen helder: inclusief is ook echt inclusief! Geen facturen achteraf. We doen alles wat in het SLA staat, ongeacht het aantal uren wat dat ons kost. Voor alles dat valt buiten het SLA worden de bestede uren natuurlijk wel gefactureerd.

Als u weinig uren denkt te spenderen aan beheer, kunt u ook een SLA nemen zonder inbegrepen uren. Uiteraard is het bedrag perStrippenkaart
werkplek dan een stuk lager, maar u krijgt wel een factuur voor alle bestede uren. Deze kunt u overigens van te voren goedkoper inkopen met een 'strippenkaart'. 

CNE klanten

Alle CNE klanten krijgen binnenkort een mailing waarin we e.e.a. nog eens haarfijn uitleggen. Uiteraard komen we ook bij u langs om alles met u door te spreken en te bepalen welk nieuw SLA het best bij u past. We bellen u binnenkort voor een afspraak.

 



Adresboek Xelion op vast toestel (LDAP)


De Xelion LDAP server zorgt ervoor dat het adresboek in Xelion toegankelijk wordt voor de vaste IP toestellen. Deze hosted hardphone xelion6
dienst maakt gebruik van de Xelion API om het adresboek uit te lezen en vertaald dit naar het LDAP protocol zodat de ondersteunde IP toestellen de informatie uit het adresboek kunnen gebruiken.

Na succesvolle koppeling met de API wordt er een dagelijkse sync tussen het Xelion adresboek en de LDAP server gedaan waarbij het Xelion adresboek de leidende kant zal zijn.  Het IP toestel is read-only dus er kunnen geen adresboek wijzigingen in het toestel worden gemaakt. Beheer van het adresboek geschiedt altijd vanuit de Xelion softphone of de Xelion beheertool.

Ondersteunde toestellen:

  • Yealink T4x serie
  • Gigaset N510 / N720 PRO
  • Cisco 6800 series
  • Cisco 7800 series
  • Cisco 8800 series

Andere merken / toestellen die LDAP ondersteunen zouden kunnen werken maar zijn niet getest  

De LDAP koppeling kost € 99,00 eenmalig en € 199,00 per jaar


 

Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.

Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 CNEWS  Februari  2018

Nóg professioneler met Autotask®

Waar wij vroeger losse systemen hadden voor het managen, registreren, monitoren en documenteren van onze ICT diensten, doen wij dat sinds 2018 met één product: Autotask.autotask logo

Autotask laat ons sneller, efficienter en doelgerichter werken. Het verlost ons van veel losse deeltaken waardoor we ons beter kunnen richten op de echt belangrijke zaken: de veiligheid en de stabiliteit van uw ICT omgeving.

Mede daarmee is ons netwerk- en systeembeheer optimaal geregeld, maar natuurlijk altijd in combinatie met gedreven en goed opgeleide engineers.

Die combinatie, de beste tools en de beste mensen, maakt ons wat we zijn: ICT PROFESSIONALS

Lees er alles over in dit artikel


Bundeling van krachten: CNE en LangBlok advocaten


Als u wilt weten waar uw organisatie nu staat op het gebied van persoonsgegevensbescherming is een objectieve nulmeting nodig. logo
Hierbij wordt niet alleen gekeken naar de vastlegging en bescherming van persoonsgegevens, maar ook naar de juridische kant van de zaak: Voldoen uw Algemene Voorwaarden aan de nieuwe AVG wet, zijn uw procedures conform de nieuwe wet, zijn uw geheimhoudingsverklaringen op orde...

saskialang
Mr. Saskia Lang (Langblok advocaten, Amstelveen) heeft zich gespecialiseerd in de nieuwe AVG wetgeving. Samen met de ICT deskundigen van CNE ICT Professionals is zij in staat om een audit (nulmeting) te verrichten voor uw organisatie. Het resultaat van deze gebundelde nulmeting wordt vastgelegd in een dossier en voorzien van aanbevelingen. Dat kunnen zowel ICT gerelateerde als juridisch gerelateerde aanbevelingen zijn.

Desgewenst kunnen de aanbevelingen ook door Langblok advocaten en/of door CNE ICT Professionals worden uitgevoerd.

Het tarief van deze gebundelde nulmeting is afhankelijk van de omvang van uw organisatie. 

Meer weten? Neem contact op met Peter van Nijen of met Saskia Lang

Lees het complete verhaal hier

 


 

Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.

Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.


 

 

 CNEWS  Januari  2018

Verdere professionalisering van onze dienstverlening

Om onze groei nog beter te kunnen faciliteren én om onze klanten nog beter van dienst te zijn, grijpen we de eerste maanden van 2018 aan om essentiële onderdelen van onze dienstverlening met elkaar te laten integreren. We doen dat zowel op technisch als op administratief/financieel gebied.2018 01 12 12 16 08

Het resultaat zal leiden tot veel meer overzicht, controle, gebruikersgemak en efficientie.

Autotask

autotask logoDe professionalisering van de technische kant wordt vooral bewerkstelligt door de introductie van Autotask. Autotask is een volledig geïntegreerd systeem voor 'endpoint management' (het automatische beheer van servers en werkstations), ticketing (het inschieten van service calls), projectmanagement, planning, uren-registraties, documentatie en SLA management. Een totaalpakket wat speciaal is ontwikkeld voor de ICT branche en welke zijn gelijke niet kent in de wereld. De implementatie van Autotask wordt de komende maanden uitgevoerd door de engineers van Autotask in samenwerking met onze eigen engineers.

Als het klaar is, de streefdatum is 1 mei, zal een groot deel van de nu handmatige processen worden geautomatiseerd. Zo wordt er straks automatisch een support-ticket aangemaakt wanneer een computer die bij ons in beheer is een storing vertoont. De bestede uren worden meteen verrekend met het afgesproken SLA en uiteraard houdt het systeem ook de responstijden bij zodat er altijd binnen de SLA-afspraken kan worden gewerkt.
In een Autotask klanteportal kunnen onze klanten ook de status van hun tickets monitoren, de urenregistraties controleren en de gemaakte afspraken volgen. Ook een uitgebreide kennisbank wordt in dit portaal beschikbaar gemaakt.

Autotask vervangt 4 losstaande systemen en deze zullen dus de komende maanden worden afgebouwd. Wat u daarvan het meest en het eerste gaat merken is de aanpassing van het ticket-systeem. Als het zover is, krijgt u daar natuurlijk bericht van.

Afas Profit

 profit

Afas Profit gebruikten we al een lange tijd voor onze boekhouding en HRM, maar we gaan de komende maanden ook de uitgebreidere functies van dit mooie ERP pakket gebruiken: INsite en OUTsite.

INsite is voor onze eigen medewerkers. Via deze webinterface kunnen zij hun salarisstroken downloaden, hun verlofdagen regelen en zelfs hun declaraties indienen. Dat laatste kan straks ook met de mobiele APP van Afas.

OUTsite is voor onze klanten. In deze klantenportal kunnen zij straks hun facturen downloaden, ook die uit het verleden, een overzicht krijgen van eventuele openstaande posten, maar ook offertes ontvangen én digitaal ondertekenen.
Dit versnelt natuurlijk enorm de administratieve procedures en dat is in ieders belang. In OUTsite staan straks ook een heleboel standaard-documenten zoals  de diverse dienstbeschrijvingen van onze ICT en cloudproducten. 

Ook voor INsite en OUTsite geldt een streefdatum van 1 mei. Ambitieus, maar dat zijn we natuurlijk per definitie..


 

Vacature

Om onze groei nog beter te faciliteren en om onze klanten nog beter van dienst te zijn (dezelfde openingszin als het eerste bericht) zoeken we een 1e/2e lijns Support en Project Engineer.

Wie zoeken we:

Een enthousiaste en zeer klantgerichte ICT-er die in staat is om snel en efficiënt eerste- en tweedelijns telefonische support te bieden aan onze klanten én in staat is om kleine en grote ICT projecten in teamverband uit te voeren.CalamiteitenService

Denk hierbij aan VoIP implementaties, data-migraties en netwerk-/systeembeheer.

Functie-eisen

  • Ruime kennis van en ervaring met:

    • Windows servers
    • MS-Exchange
    • Windows werkstations
    • MS-Office applicaties
    • Office 365 / Sharepoint
    • VoIP telefonie
    • Netwerk technologie
  • Foutloos in de Nederlandse taal en vaardig in de Engelse taal
  • Representatief, teamspeler, communicatief en sociaal vaardig
  • In bezit van rijbewijs B

Wat bieden wij?

Een uitdagende, zelfstandige en afwisselende functie in een groeiende organisatie die vraagt om kennis, expertise, nauwkeurigheid en verantwoordelijkheid. Wij bieden concurrerende arbeidsvoorwaarden met een marktconform salaris. Je wordt onderdeel van een dynamische werkomgeving met een zeer prettige werksfeer. Je collega’s zijn stuk voor stuk gedreven en enthousiast. En onze opleiding- en ontwikkelingsmogelijkheden zijn zonder meer goed te noemen!

Interesse?

Ben jij op zoek naar een uitdagende functie in de ICT branche? Dan komen wij graag in contact met jou. Stuur je sollicitatiebrief met CV en pasfoto naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Sociale media

Vrijwel dagelijks en altijd als het nodig is, communiceert CNE via de sociale media Facebook en Twitter. Niet alleen houden we u op de hoogte van nieuws uit de ICT wereld, maar ook van storingen bij onszelf, bij onze leveranciers en bij grote instellingen zoals banken en de overheid.facebook mail
twitter mail

Wij raden u dan ook sterk aan om ons te 'liken' op Facebook en ons te 'volgen' op Twitter.

Peter color

Met vriendelijke groet,

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 

gantry-media://cne/klanten/ES_logo_transparant_tiny.png
gantry-media://cne/klanten/Amstelveen_logo.jpg
gantry-media://cne/klanten/BoekestijnKester-1.png
gantry-media://cne/klanten/Engels.png
gantry-media://cne/klanten/Just-Brands-Logo_small2.jpg
gantry-media://cne/klanten/FlowFrightLogo.png
gantry-media://cne/klanten/dps-services.png
gantry-media://cne/klanten/HFB-logo.png
gantry-media://cne/klanten/MariaTailor-Logo_small.png
gantry-media://cne/klanten/Participe-logo_fc1.jpg
gantry-media://cne/klanten/Matchez_logo.jpg
gantry-media://cne/klanten/Stedelijk_logo_tiny.png
gantry-media://cne/klanten/VVV_logo.jpg
gantry-media://cne/klanten/haarlem.png
gantry-media://cne/klanten/hansellogo.jpg
gantry-media://cne/klanten/igc.png
gantry-media://cne/klanten/kokon.png
gantry-media://cne/klanten/logo-greuter-logistic-solutions-173-19.png
gantry-media://cne/klanten/logo_bieb.png
gantry-media://cne/klanten/logo-esa-aalsmeer.png
gantry-media://cne/klanten/SAS_new_small.jpg
gantry-media://cne/klanten/logo.gif
gantry-media://cne/klanten/logo_nicw.png
gantry-media://cne/klanten/scholten_small_logo.png
gantry-media://cne/klanten/coc-logo_small.png
gantry-media://cne/klanten/sii_logo.png
gantry-media://cne/klanten/aps-logo.png
gantry-media://cne/klanten/buurtboer_logo.png
gantry-media://cne/klanten/snoeks.png
gantry-media://cne/klanten/timpaan-logo.png
gantry-media://cne/klanten/sushitime.png
gantry-media://cne/klanten/studyflow.png
gantry-media://cne/klanten/pvdbosch.png
gantry-media://cne/klanten/wissing.png